Egy letűnt kor zsenije: Harley-Davidson Fat Bob 103 (2017) teszt

Használt motor teszt
2017. december 16., szombat - Macko

A cruiserekből pont nem azt nézi ki a többség, hogy élvezetesen lehet mondjuk szerpentinezni velük. Pedig a 103-as Fat Bob ezt is tudja.

Hirdetés

Az úthibákat érthetetlen módon vasalja ki, szinte soha nem válik kellemetlenné. Sőt, amikor kanyarban kap kátyút, akkor is rezzenéstelenül tartja tovább az ívet. Az egyetlen hátrány tehát tényleg a korlátozott bedönthetőség: ezzel a motorral szép, átgondolt íveket kell választani és azokat az előre eltervezett módon végig is vinni. Amikor tempósan kanyargunk, nagy korrekciónak nem marad hely a szerpentinen – magyarul kevesebb a tartalék, mint sok más sportosabb túramotornál. A maga stílusában viszont hihetetlenül élvezetes menni vele!

Nem csak az egyeneseket imádja, hanem a kanyarokat is!

Az elöl 130-as, hátul 180-as gumik elég jó tartalékkal rendelkeznek ledöntött állapotban. Mivel pedig a Harley-k gyári abroncsai általában igen jól tapadnak, nagy meglepetés itt sem ér majd. Ahogy megálláskor sem: az első két féktárcsát négy-négy dugattyú szorítja, a hátsó szimplát kettő. Amennyiben helyes technikával kezeljük az ABS miatt biztonságos rendszert, nagyon határozott féktávokat vehetünk akár akkor, ha kanyar előtt siettünk, akár akkor, ha vészhelyzet adódik.

Örök darab marad

A Fat Bob 103 köbinches, 2017-ig gyártott változata tehát kifutott modell, már csak használtan érhető el. Így az ára is évjárat és állapot függvényében változik – de az biztos, hogy nem lesz filléres tétel egy arra érdemes példány beszerzése. Viszont ha egyszer megvan, egyrészt nagyon hosszú ideig fog örömet okozni tulajdonosának, másrészt pedig a forma is annyira sajátos, hogy nem fogunk ráunni. Már csak az a nagy kérdés, hogy kinek is való?

A gyár felkészült azon Fat Bob tulajdonosokra is, akik nem csak hátizsákkal motoroznának

Szeretni kell ezt a klasszikus amerikai stílusú megjelenést, a léghűtéses V2-esek nyújtotta életérzést, az előre nyújtott lábú testhelyzetet, a széles kormányt. Nem az igazi két személyes motor, ahogy a csomagszállítás megoldása is legjobban a gyári oldaltáskákkal lehetséges. Létezik hozzá minden, amitől sokkal túrásabb lesz, bár én például szélvédőt nem tennék rá. Egyedül a két stílusos bőrtáskával viszont simán nekimennék vele sok, szebbnél-szebb túrának.

Balról némileg jobban érvényesülnek a fekete hűtőbordák

 

A következő oldalon a pontozás és a szöveges, kategóriánkénti értékelés következik. Lapozz!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , , ,

Előző bejegyzés

Onroad.hu Live: magyar túramotorosok kalandjai Ázsiában és Európában

2017. december 03., vasárnap
Meghívó

Következő bejegyzés

Kalandok és jótékonyság 2018-ban: három tájékozódási túra is vár rád!

2017. december 20., szerda
Események

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés