Soha nincs vége: Yamaha MT-10 SP teszt

Új motor teszt
2017. október 26., csütörtök - BigAdam

A Yamaha megrengette a világot az MT sorozattal. A legvadabb gép továbbfejlesztése, az MT-10 SP pedig elérte a sötétség legmélyebb bugyrát.

Hirdetés

Két dolog igazi újdonság a motoron: a fullos, elektromos futómű és a színes LCD kijelző. Az Öhlins félaktív felfüggesztésével gyakorlatilag komoly sportmotor szintre hozták az utcainak csúfolt vasat, gyakorlatilag valóban egy idom nélküli sportgépről van már szó.  A kijelző pedig az R1M-et idézi, szóval ott még a normál sportszint fölé is lőtték a cuccot! Egészen durva parasztvakítás – de jó értelemben -, amikor ráadjuk a gyújtást és életre kel a folyadékkristályos egység! Első alkalommal egy párszor ki-be kapcsolgattam, csak hogy végignézzem a történéseket. Nagyjából olyan volt, mint amikor az első animált kézfogást láttuk Nokia telefon bekapcsolásakor.

Egérmozi

A kijelzőn a mozi után jönnek a nyers adatok: üzemanyag, napi távolságok,  pillanatnyi- és átlagfogyasztás, meg minden olyan amit manapság szokás mutogatni. De itt jelennek meg a futómű- és a teljesítményleadási beállítások is. Több módot lehet beállítani, amikben a futóművet és motorkarakterisztikát is külön lehet tekergetni. Illetve itt már nyomkodni, de annyi éve tekergetjük, hogy már csak ez jön az ember nyelvére. Így csinálhatunk utcai-, esős- és pályabeállítást, amiket egyszerűbben hívhatunk elő, mintha minden alkalommal zongorázni kéne fél órát a kívánt tulajdonságok eléréséhez. Amit utólag nem szerettem/értettem, hogy az üzemanyagszintet úgy jelzi, hogy az első fél tank egy egység, és alatta a második fél van beosztva három szegmensre… Így azt gondolhatod elég sokáig, hogy alig fogyaszt a gép, közben már lassan féltanknál jársz!

Itt már valódi gomberdő

 

A második oldalon jönnek a részletek. Lapozz a folytatáshoz!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,

Előző bejegyzés

Motoros programok nappal és éjjel: Motoglobe Day és Motoglobe Night

2017. október 24., kedd
Beszámoló

Következő bejegyzés

A görög buli: Africa Twin találkozó az Akropolisz hazájában

2017. október 29., vasárnap
Túrabeszámoló

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés