Heresokkoló stílusdiktátor: Yamaha SCR950 teszt

Új motor teszt
2017. október 03., kedd - Macko

A ma divatos scrambler hullámot lovagolja meg a Yamaha az SCR950 modellel. Vajon a meglepő alapokra épülő konstrukció mennyire jó erre a célra?

Hirdetés

Videónkban mindent megtudsz az SCR950-ről, amelyet aszfalton és földúton-mezőn is kipróbáltunk

A nyeregbe pattanva elsőre minden szép és jó, hiszen a vezetői helyzet valóban komfortos. Az ülés a családon belül itt a legmagasabb, a lábtartók hátrébb vannak mint az alap XV-nél, de talán egy árnyalattal előrébb a Raceréhez képest. Így itt is pont a kipufogó mellé esik a jobb oldali, így olyan széles lábtartó konzolt kellett csinálni neki, hogy kikerülje a csövet. Sokkal bölcsebb lett volna feljebb húzni a kidörrentő hátrafelé menő ágát – a stílushoz is ezerszer jobban illeszkedne, no meg a vezetőnek is nagyot segítettek volna vele!

Kimehetünk vele könnyű terepre, de a tömeg és a futómű együttese nem igazán erre teszi alkalmassá a motort

Így ugyanis minden megálláskor beleakadsz a nadrágszáraiddal a baromi széles lábtartókba. Amik szintén csak a pozíciójuk miatt érnek le viszonylag hamar. A megváltozott hátsó kerékméret miatt ugyanis kicsit nagyobb a szabadmagasság – kell is az terepre! -, így ha beljebb lennének a taposók, jobban dönthetnénk aszfalton a scramblert. A másik probléma, hogy megint csak a lábtartók pozíciója okán nem igazán tudjuk megfogni térddel-combbal a tankot. Jobb oldalon némi kompromisszummal a légszűrő-házat szorítva még menne a dolog, de bal felől csak a V2-es hátsó hengere adhat “fogódzó pontot”. Az meg sajnos meleg…

Lö vibrátor

Aztán jön a legviccesebb rész. Ahogy felegyenesedett a felsőtest, a széles lábtartó-pozíció miatt valahogy a férfiember – nem tudom szebben megfogalmazni, bocsássátok meg – a heréin ül. A lányok nem azon, de hasonlóan érzékeny részecskéjükre kerül az ő súlyuk is. Többen kipróbáltuk a motort, mert elsőre kissé ijesztő volt a kezdő tízen-pár kilométer után zsibongó zacskópár érzése. Mindenki ugyanígy járt. Gondoltam rá, hogy lányoknak még bejövős is lehet ettől az SCR950 – és neve elhallgatását kérő tesztpilóta-hölgyünk valóban meg is erősítette: magasabb fordulaton alábbhagyott a vibráció, így addig nem is engedte felpörögni a főtengelyt.

A Faster Sons kormánytáska ugyan leng egy kicsit menet közben, de praktikus és nagyon passzol a stílushoz

Mivel én mentem legtöbbet a géppel, rá kellett jöjjek, hogy a második nap vége felé ezt is megszokja az ember. Akkor már nem zavart a jelenség – éreztem, de nem zavart. Aztán hogy hosszú távon milyen hatásai lennének – folyton kanos lennék tőle, vagy éppen soha többet – arra nem tudok válaszolni. Vagy nem is akarok…

 

A következő oldalon jön a motor és a futómű – és az is kiderül, mit tud terepen a SCRambler. Lapozz!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , ,

Előző bejegyzés

Kényelem és biztonság: Alpinestars Belize túracsizma bemutató

2017. szeptember 27., szerda
Kiegészítő teszt

Következő bejegyzés

Verhetetlen magyar motorosok: a Hungária Rendőregylet

2017. október 06., péntek
Magyar dicsőség

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés