Négy kereke van, Aprilia, de nem motor, mi az?

Reinkarnáció
2017. augusztus 10., csütörtök - Sauvagebiker

Ez a Griiip G1. Vajon az izraeli Start-Up cég vezeti majd be az Aprilia-t a versenyautópiacra? A kezdet jónak bizonyul, minden adott a sikerhez.

Hirdetés

Talán nem bánja a motor, hogy más kaszniba kerül, hiszen ugyanolyan örömöket szerezhet majd

A Griiip vállalat egyébként meglepő módon alig eszközölt módosításokat az Aprilia csúcsmotorján. Így például a kihajtás oldalán lánc helyett egy tengely juttatja a motor teljesítményét az önzáró differenciálműhöz. A tervezéskor a tömeg mellett fontos volt az egyszerű javíthatóság is, így fordulhatott elő az, hogy a szénszálas szerkezet alatt alumínium helyett (könnyen javítható) króm molibdén váz kapott helyet.

Az acélcső váz, és egyedi kipufogó sziluettje kápráztat el a burkolat alatt

Az anyagiak

Az Izraelben tervezett, de Olaszországban összeszerelt Griiip G1 ára igencsak borsos: 52’900 EUR, ami nagyjából három Aprilia RSV4 RR árának felel meg. Ám érdekes módon ebben a kategóriában ez a versenyautó még mindig olcsónak számít. Bár a versenyautózás az én szívemtől még mindig messze áll, ha választanom kéne, inkább ülnék egy olyan autó ülésében, amit egy igazi Superbike motorja repít.

A diffúzor és a szárnyak is egyedi fejlesztés szülöttei

A jövő

Úgy tudjuk, a cég tervezi egy saját széria elindítását, ugyanis autójuk már futamgyőzelmet is magáénak tudhat a jelenlegi Formula X nevű olasz bajnokságban. Ha minden a számításaiknak megfelelően alakul, jövőre már el is rajtolhat az első Griiip G1-es versenysorozat.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,

Előző bejegyzés

Jelölősprét vet be a londoni rendőrség a robogós bandák ellen

2017. augusztus 08., kedd
Bűnözés

Következő bejegyzés

A nagy motorgyárak hiábavaló küzdelme a fiatalok lelkéért

2017. augusztus 10., csütörtök
Generációs problémák

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés