Egy végzetes motoros baleset következményei

Való világ
2016. augusztus 13., szombat - Erdekkepviseleted

Történetünk egy megtörtént, súlyos motoros baleset esetleges és valós folyamatát, következményeit írja le olyan nyíltan, ahogy még talán senki.

Hirdetés

Üzenete a következő: ÉSSZEL ÉS NE A MEGSZOKOTT RUTINNAL KÖZLEKEDJ!

Mónika és Laci

Mónika és Laci

Laciékhoz kilátogatva látom házukat – éppen tetőcsere van, hatalmas az ilyenkor szokásos felfordulás. Látom a küszöbök előtt a speciálisan kialakított vasrámpákat a kerekesszéknek, az igyekezetet és ismerős motorosokat a tetőn is, akik cserepet pakolnak, segítenek Lacinak. Nagyon jó érzés ezt látni, tudni és érezni, hogy nincsen egyedül a motorosunk. A fürdőszobát is totál szét kell verni és kialakítani a székhez a fürdés lehetőségét. A ház belső része szintén át kell alakuljon, mellé a bútoroktól kezdve minden. Nagy feladat ez és komoly dolog. Mindez egy baleset miatt, egy marék kavics és a motorozás kockázata miatt. Ezért kérlek tedd meg magadnak, hogy előre tudatosan felkészülve pattansz nyeregbe ezután és a lehető legnagyobb koncentrációval falod a kilométereket az aszfaltcsíkon. Előre, tudatosan kezeled a hobbid lehetséges kockázatait, mert ez a TE FELELŐSSÉGED. Veszed a fáradtságot és kiképezteted magad, a vezetéstechnikai tréningeken megismered saját és motorod korlátait és megkötöd magadnak a személyre szóló baleset-biztosításod. Így tudsz egyedül tudásban és kockázatkezelésben felkészülni a nem várt eseményekre, sehogy másképp.

Laci története itt nem ér véget, hiszen előttünk áll egy feltehetően hosszú per – Laci életének fontos része -, ahol természetesen minden segítséget megkap a Motoros Érdekképviseleti Központtól. Ugyanúgy, mint ahogy eddig is. Minden motorostársamat kérem arra, hogy tanuljunk Laci esetéből. Mostani, anyagias világunkban ha nem készülünk fel a váratlanra, az kvázi erkölcsi és anyagi öngyilkosságnak minősül és méltatlanul kiszolgáltatottá válunk. Megvannak az eszközök már ennek elkerülésére és nem is kerül sokba, hiányuk viszont sokk és minimum egy hitelfelvétel, amire senki sem vágyik egy életen át.

Külön köszönetet szeretnék mondani Laci családjának és azoknak, akik neki segítenek. Sajnos mindenkit nem tudok megnevezni, mert nem ismerek személyesen mindenkit de mégis… Köszönöm Laznik Zolinak, a helyi motorosoknak, Gomeznek, Suntinak, Cseh Istvánnak, hogy ott vannak Lacinak. Borinak, hogy biztosítást kötött Laciékkal. Mónikának, hogy példa értékűen szereti, gondozza, óvja Lacit! Köszönöm nektek, jó egészséget és rengeteg csodálatos megtett kilométert!

Csapó Zoltán Zsolt
Motoros Érdekképviseleti Központ

 

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Turbós Indian a 20-as évek stílusában

Épített

Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (6 hozzászólás)

szacsi -
A szalagkorlát milyen funkciót tölt be itt? Ha nincs ott, nincs ez az egész szőrnyűség…

gourman -
Szörnyű,hogy ezek a szalagkorlátok micsoda sérüléseket okoznak….Nálunk nyugatabbra(nem mindenhol),de már a Mátrában is lehet látni “motorosbarát” szalagkorlátokat.Lobbizni kellene hogy legalább a frekventált helyeken,ilyenek legyenek építve!Lacinak sok erőt és kitartást kívánok!!

kmenyus -
Sajnálom, ami történt és a legjobbakat kívánom. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen hosszú per előtt állnak? Ki perel kit és miért? Ha jól értem elcsúszott az úton. Ezért kit és miért lehet perelni?

Suzi -
Sziasztok! Ilyenkor a közúkezelő hibája is benne van a pakliban remélem! A múltkor pont egy ismerős hívta ki az útkezelőket, hogy tiszta törmelék az úttest, s CSODÁK-CSODÁJÁRA 20 perc múlta már jöttek is a söprűs autók, s takarították az úttestet! Ritkaság, de van ilyen eset is! Jobbulást és sok erőt Laciéknak!

Intruder -
Ilyenkor mindig úgy elmegy a kedvem a motorozástól…. 🙁

Macko -
A közútkezelő minden esetben beperelhető, ha murvás vagy olajos az úttest. Ezek olyan körülmények, amelyekre jogilag nem kell számítanod (amúgy meg nyilván minden pillanatban igen). Luki Eger melletti balesete után (amelyben mindkét combcsontja eltört) egy ilyen pert konkrétan megnyert már első fokon.

Előző bejegyzés

Mit kell tudnod a Grex márkájú bukósisakokról?

2016. augusztus 11., csütörtök
Kiegészítő

Következő bejegyzés

Láss a kanyarban: Yamaha FJR1300AE kanyarfény teszt

2016. augusztus 17., szerda
Technika

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés