Helpmet, az igazi életmentő bukósisak

Biztonság
2016. június 14., kedd - Macko

Egy motoros baleset után minden perc számít. Ha ilyenkor késve találnak rád, abba bele is halhatsz. A Helpmet ezen fog segíteni, ha elterjed.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (6 hozzászólás)

Intruder -
Mackó! Nagyon hasznos elgondolás, remélem, elterjed csakúgy mint a múltkor bemutatott BMW-innováció, az Intelligent Emergency Call. Ha már sisak: új sisak vásárlás előtt állok. Nolan N87 vagy X-Lite X551? Ez utóbbi akciós áron 105-ért. Vélemény? Tanács? mindkettőt próbáltam, mindkettő kényelmes.

Macko -
Szia! Bocs, csak most vettem észre… Tapasztalataim szerint a Nolanok szélzaja kicsit mélyebb tónusú, az X-Lite-oké picit talán kellemesebb. A bélésük szintén finomabb. Kipróbáltad mind a kettőt a saját motorodon? Mert könnyen lehet hogy az kell a jó döntéshez – én legalábbis ebben hiszek. Ja, még egy általános eltérés: az X-Lite belső napszemüvegek mélyebbre jönnek le és jobban illeszkednek az arc vonalához.

Intruder -
Igen, mindkettőt kipróbáltam, de érdemi különbséget szélzaj tekintetében nem tapasztaltam, bár én még nem próbáltam annyi sisakot mint te, nincs akkora tapasztalatom. Amit észrevettem: az N87-nek nagyon igényes a belső kialakítása a korábbi modellekhez hasonlóan. Az X-Lite 2015-ös modell, sima, nem a GT, a belső kialakítása nem tűnik igényesebbnek a Nolannál. Ez nem az a kivitel, amit a tesztmotor tesztelt idén tavasszal. A szemüveget én is tapasztaltam, a Nolannál több fokozatban lehet lehúzni (ennek mi értelme?), az X-Lite-nak egy fokozata van és tényleg jobban lejön. Bár én nem vagyok beépített napszemüveg párti, szóval ez nálam másodlagos. A Nolannak mikrocsatja van, az X-Lite-nak D-gyűrűje van. Ez utóbbi kicsit nehezebb is (gondolom a sild miatt főleg), és hát eltérő a héj szerkezete. Mindkettőre 5 év gari van ugye, nem hiszem, hogy minőségbeli gondok lennének egyikkel-másikkal. Igazából, ha önmagában nézem, nagyon jó ár a 105 egy X551-ért, de most úgy érzem, a kinézett modell a fenti pontok miatt talán nem ér meg +30 ezret…… Néztem Shark Vision-R-t és Explore-R-t is, de ezekről több negatív véleményt is olvastam (pl. zajos, illetve minőségbeli probléma is előfordult egyikkel-másikkal)

Macko -
Tényleg nem azért, hogy rábeszéljelek, de az N40 Full? 🙂 Nekem még ma is életem valaha volt legjobb sisakja… (Ha már sildeset akarsz.)

Intruder -
Olvastam, hogy szereted és őszintén szólva el is gondolkodtam már rajta én is, csak még szoknom kell az állrészt. Nekem olyan vékonynak tűnik optikailag (tudom, a megnövelt plexi (látótér) miatt van. Mennyire lehet ez a rész ellenálló egy erőbehatás (pl. pofára esés) esetén egy klasszikus zárt sisakkal szemben?

eko -
Nem az állrész vastagsága alapján kell dönteni. Nézd meg a schuberth j1-est. Annál nincs vékonyabb állrészü sisak. 😀

Előző bejegyzés

Elindult a leghosszabb hazai Africa Twin tartósteszt

2016. június 12., vasárnap
Túrabeszámoló

Következő bejegyzés

Így lesz túramotor a Yamaha MT-10

2016. június 15., szerda
Felszerelés

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt