Etalongyanús: BMW R1200RS teszt

Új motor teszt
2015. szeptember 30., szerda - Macko

A bajorok egy olyan boxermotoros géppel térnek vissza a sporttúra szegmensbe, amely a legtöbb szempontból új mércét állít a versenytársaknak.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , ,


Hozzászólások (14 hozzászólás)

Riki -
nekem tetszik 😉

bogenschutze -
Etalongyanus lenne? A konkurensek már évek óta ilyet csinálnak. Ez a kornak megfelelő műszaki tartalom. Nem hogy újdonság lenne, hanem a BMW is alkalmazkodik ahhoz amit a Yamaha és a Kawasaki motorjai hoznak. A táskánál, az, hogy “Azt hiszem, ez a megoldás hamar el fog terjedni!” kicsit furán hangzik, mert nézd meg a konkurenseket, már rég mindegyiknél kapható. Nekem egy éve lehetne ilyen, ha kellett volna.

Andyboy -
Eszmèletlen jo fun bike!

Macko -
Hát, szoktam menni Kawasakikkal és Yamahákkal. Nem rémlik például egy Dynamic ESA jellegű dolog egyikben sem. Gyorsváltó sem annyira. Mire gondoltál konkrétan? Hogy van kipörgésgátló meg ABS?

Riki -
A számból vetted ki a szót, csak én nem akartam belemélyülni, mert ez esetben könnyű rámfogni, hogy elfogult vagyok… Én is úgy gondolom, hogy közölünk Neked van a legnagyobb rálátásod a témára és ha úgy ítélted meg, hogy etalongyanús, akkor erre nyilván volt okod. Az íjász kolléga gondolom, nemhogy nem ment RS-sel, de valószínűleg nem is látott olyat. Amikor itt lett a Z1000SX tesztelve jogosan arról is csupa jót írtatok, de valamiért nem mentek oda a BMW-sek kommentjeikkel savazni a gépet… fordítva már megszokott…

bogenschutze -
Félreértettél, nem savazom. Ez is pont olyan mint bármely más jó motor. De ebben Dynamic ESA jellegű dolog van, a Kawában meg a KTRC jellegű dolog. Egyik kutya másik eb. A gyorsváltó egy versenygépen elfogadott. Túragépre marhaság. Ez már többször elhangzott talán itt is korábban. Nem igazán értem mitől olyan nagyon kiválló, amikor a korábbia kiadású motorok után kullog. Hogy nem mentem vele igaz. Az egyetlen ami tetszik rajta, az a futómű állító elektronika. De az is volt mát más motoroknál rendesen. Megértem, ha egy úttörő megoldásról etalonként ír valaki, de ezek a dolgok nem úttörő megoldások. Jó gép nem vita tárgya. De az etalon írányát már megadták mások.

bogenschutze -
A Dynamic ESA ami tetszik. magát állító teleszkóp.

Riki -
A kullogásról… 0-100 km/h RS=ZX=3,3sec azaz azonos. A BMW nyomatéka nagyobb, ami gyakorlatilag alapjárattól rendelkezésre áll… 200 km/h felett jobban húz egy azonos volumenű négyhengeres, ez igaz, kérdés, hogy ennek mi szerepe van a közúti közlekedésben. Senki nem mondta itt, hogy egy-egy megoldás a motoron az etalon, hanem a motor összhatása etalongyanús, azaz egyben van és biztonságban érzed magad rajta. És az, hogy a BMW innovatív a motorok területén nem tagadható. A Dynamic ESA és a KTRC az pedig 2 teljesen különböző dolog. A KTRC és az ASC (mindkettő dinamikus kipörgésgátló) na az ott kutya meg eb. Dynamic ESA (aktív futómű)… na olyanról én még nem tudok az SX-en vagy más japán gépen. Én mentem SX-el… mindig is tetszettek a Kawasakik… az más, hogy ergonómiai okokból egy japán gép sem fér a lábam közé, de erről nem ők tehetnek, hanem a 195cm magasságom. Na majd vasárnap a túrán… tudjuk folytatni az eszmecserét és élőben ismerkedhetünk a technikával! És éljenek a (különböző) motorok!

Andyboy -
En egy K1300s rol ultem at az RS re 2 honapja es azt kell mondjam ezerszer jobban elvezem a vizes boxer 125 loerejet mint a k13 175 lovàt.de ez en vagyok.

Riki -
Üdvözöllek típustárs! Én sem ülnék most át semmi pénzért egy akárhány lóerős 4 hengeresre se!

Andyboy -
Csak a szèlvèdelem a problemam vele.egyik àllàs sem megfelelo nekem(180 cm magas vagyok) screen t kell cserelnem rajta.ennyi.minden masban nekem tokeletesen megfelel.

bogenschutze -
Riki és Andiboy Nektek is benne van a motorban a Dynamic ESA és a gyorsváltó?

Riki -
Igen, benne van minden… a gyorsváltót a konfiguráláskor először nem jelöltem be, kb. ugyanazért mint te is mondtad mert minek is az egy túramotorra… bár ne feledjük ez egy sport-túra motor, még ha a sport szót nehéz is kipróbálás nélkül asszociálni a boxerhez. Ám a tesztek olvasása és a kipróbálás után nagyon jónak tűnt. Ez egy sportosabb motorozást indukáló, komfortot és biztonságot növelő opció ami ráadásul olyan hangokat gerjeszt a sportkifogómban minden egyes váltáskor amitől fülig ér a szám a bukósisak alatt.

Andyboy -
Igen benne van.a pro valtozat.(azt hiszem simat mert nem is szerelnek.a K1300 s- emen volt csak felfelè mukodo)Kituno hangulati elem.nagyon konnyu hozzà ès rà szokni.

Előző bejegyzés

Terepmotoros gyakorlás nagyendúróknak

2015. szeptember 30., szerda
Programajánló

Következő bejegyzés

Különleges tricikli a Hondától: hamarosan jön a Neowing

2015. október 05., hétfő
Tanulmány

Ezeket olvastad már?

A stílus kétkerekű királynője: BMW K1600B Bagger teszt

2018. június 14., csütörtök

A bajorok zászlóshajó-családja új taggal bővült. A K1600B alapjai megegyeznek sorhatos testvéreivel, mégis teljesen más célközönségnek készül.

Elolvasom »
Új motor teszt

A világ legjobb motoros védelmi rendszere: ilyen az Alpinestars Tech Air

2018. június 12., kedd

Legtöbb versenytársa nyomába sem ér az Alpinestars Tech Air légzsákos rendszernek. Ismerd meg ennek a technikai csodának a részletes működését!

Elolvasom »
Technika és biztonság

Egészen meglepő erények: Benelli BN302 teszt

2018. június 10., vasárnap

A Benelli BN302 minden alkotórésze létezett már. A végeredmény pedig egy olyan motor lett, amely messze felülmúlja a várakozásainkat.

Elolvasom »
Új motor teszt

Inkognitóban tesztmotorozás a BMW-nél

2018. június 04., hétfő

Titkosügynököket megszégyenítő álcában próbáltuk ki, hogy milyen egy BMW tesztmotorozás a mátrai szerpentinen.

Elolvasom »
Fedett akció

Hirdetés