10 ok, miért ne vegyél ezres sportmotort

Vélemény
2015. július 31., péntek - BigAdam

Kevés izgalmasabb dolog van egy ezres sportmotornál. Mégis azt mondom, gondold át, hogy valóban szükséged van rá, vagy csak az egód kívánja!

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (9 hozzászólás)

szacsi -
Remek cikk és pont aktuális is számomra, épp egy esetleg jövendőbeli gixxer méretén agyaltam az este 🙂

XYZ -
Sok igazság van a cikkben.Nekem már a CBR1000F,ZZR1100 is soknak tűnt anno közútra (kivéve talán az autópályát,de abban meg nem sok élvezet van ugye). Ezek a mai pléjstésön motorok a 200 pacijukkal elég hajmeresztőek.

Deltabandi -
Van sok igazság a cikkben, de azért szerintem egy kicsit talán túlságosan is az egyik oldalra billenti a mérleg nyelvét. Volt nekem is 600-as sportmotorom (’99-es CBR), szerettem is nagyon, ez volt az első “igazi” nagymotorom, ha nem veszem számításba az ETZ150-et, és a Yamaha XS360-at. Ezzel a kis CBR-el 5 év kihagyás után kezdtem újra a motorozást, és a motorozni tanulást. Már éppen bele kóstoltam a pályázásba is (Kakucson, pályagumival ért le először a térdem), amikor egy lezárt teremgarázsból ellopták a lezárt motort. Ezzel már kissé meg is cáfoltam az 1000-ek ellen irányuló lopási hajlamot, ráadásul ennél a viszonylag öreg (2009-et írunk ekkor) 600-asnál is csillagászatiak voltak az alkatrészárak. Egy gyári matricaszett pl. nagyságrendileg 100 ezer forintot kóstált volna, ha vagyok olyan hülye és megveszem. Valóban nem univerzális utcai motorok az 1000-es sportgépek, tehát aki munkába járásra (ha csak nem egy jó kis lendületes tengerparti szerpentinen vezet az út, mint mondjuk Horvátországban), kényelmes túrázásra szeretné használni gépét, az tényleg ne ilyet válasszon. Ellenben lendületes kanyarvadászatra vegyes utcai/pálya használatra igenis kiválóak. Véleményem szerint egy 600-as és egy 1000-es között leginkább a vezetési stílus a legnagyobb különbség, amivel a legnagyobb teljesítményt ki lehet belőlük csikarni. A mai 1000-ek igenis rendkívül jól kezelhetőek, fordulékonyak, bár a hátsó gumi kopása valóban jelentősebb, mint egy hatkilósnál. Cserébe nem kell folyamatosan üveghangon pörgetni a gépet, sok mindent megoldhatunk nyomatékból is, és így egyáltalán nem biztos, hogy a fogyasztásunk is sokkal nagyobb lesz (bár nem tudom ez mennyire mérvadó egy sportmotornál). Jelenlegi gépem egy 2008-as CBR1000RR ugyan mai szemmel nem egy erőgép (178LE gyárilag, főtengelyen mérve), viszont rendkívül kezes, fordulékony, igazi felhasználó barát moci, amivel a megtett kb. 40 000 km minden egyes métere igazi élmény volt, legyen szó szerpentinről, vagy éppen pályanapról, és még vezetéstámogató elektronika sincs benne. A nagy teljesítmény nem feltétlenül párosul nehezebb kezelhetőséggel. Jó példa erre az utcai gép mellé vásárolt pályamotorom, ami ugyanaz a típus/évjárat, csak éppen HRC elektronikával 200 LE közelébe tornázva, amit viszont sokkal egyenletesebben ad le, mint az utcai, ezáltal lényegesen kezesebb még annál is, igaz ebben már van kipörgésgátló is. Véleményem szerint nagyfokú alázatra van szükség, bármilyen paripára is pattan fel az ember fia, főleg közúton, hiszen sokkal védtelenebben vagyunk, mint az autósok. Az azonban, hogy ezt milyen masinával tesszük, már inkább függ vérmérsékletünktől, felhasználási céljainktól, nem utolsó sorban pedig pénztárcánktól.

bogenschutze -
Nagyon, igazán nagyon jó a cikk. Az azonban, hogy nehézséget okoz megülni, a mai technika mellett igazán nem igaz. A többfokozatú kipőrgésgátló olyan simává teszi a motorozást, mintha tollpárnán mennél. Nem is beszélve a teljesítmény korlátozó gyujtástérképet átíró elektronikáról. Nekem lekorlátozva az a 100 le körüli teljesítmény a mindennapokban kétszeméllyel nagy forgalomban éppen elmegy. Lekorlátozva és lekorlátozás nélküli együttes menet az ezres otorral nekem 6 literes átlagot jelez a műszerfal. Sok? Én nem érzem annak. Viszont annak ami előtte volt a 650 ccm es 80 lovas motoromnak nagyon nem érzem a hiányát. nem tudom elképzelni, hogy újra ilyen kis motoron menjek. Pedig tényleg nagyon szerettem. Annak, hogy előzéskor olyan dinamikával megy akár hatodikban a motor, ami nekem korábban elképzelhetetlen volt, annak nincs párja. mindenkinek csak ajánlani tudom, ennél jobbat nem is tudtam volna választani.

rsvforum -
Ez a cikk konkrétan netto hülyeség. A motorozás (a sportmotorozás meg főleg), nem az ész érvekről szól. Ezzel a logikával a 600-as sportmotor is baromság. Az én olvasatomban, ez 10 ok amiért ne motorozz. És ha ezt komolyan gondolja a cikk írója, akkor neki is inkább egy robogót javaslok,mint nagymotort.

Helmets on -
“A motorozás (a sportmotorozás meg főleg), nem az ész érvekről szól. ” Valóban szubjektív, de azért érdemes elgondolkodni azon hogy megéri e az egyel nagyobb kategória, a magasabb költség mellett is, miközben egy kezdőnek az is élmény ugyanúgy. (A ‘fokozatosság elvét’ mint érvet, nem is említem, mert én se tartottam be (igaz nem a sport kategóriában), és aki hülye azon úgy se segít…) Persze akinek van pénze, annak ez nem számít és a legjobbat, legerősebbet akarja…és hát miért ne? De ne felejtsük el hogy nálunk a használt motorok mennek inkább, aki meg használt motort vesz annak számít a pénz és még olyan motort vesz amiben nincs ennyi segédlet, az állapota is kérdéses stb. Inkább nekik szól ez szerintem.

Lazzy -
óóóó te szerencsétlen, minden motor típusról lehetne írni 10 okot, hogy miért ne vegyél éppen ilyet. Ráadásul a fenti okok nagy része nettó f@szság. Igazán érződik, hogy “valamit kellene írni, de semmi sem jut eszembe”. Lássuk ugyanezt a műsort mondjuk túramotorra!

Helmets on -
“minden motor típusról lehetne írni 10 okot” Attól még nem kell ennyire magadra venni a dolgot!

nelobe -
Hmm,lássuk csak: 1.Azért kell bele annyi elektronika,mert a konkurens már belerakta,és a vásárló szeretne ugyanannyiért többet kapni.Elég ha a feltuningolt régebbi 1000-eket nézzük,nem sok elektronika van bennük,és mégis motorozhatóak. 2.Nagy,nagy lópikulát! Egy 1000-es nem lazaságra,éppen ellenkezőleg,naaagyon naaagy odafigyelésre nevel,mert minden gyorsabban történik rajta,sokkal jobban oda kell figyelned bármit is csinálsz! 3.Mindegyiket ugyanúgy lopják! Azt viszik amelyikre éppen megvan a megrendelés!Az újjat a biztosítása miatt, a régit a beszerezhetetlen alkatrésze miatt,ccm-től függetlenül! 4.A 4.pont egy akkora nagy marhaság,mint a vágott slick gumi esőben veszélyes beszólás..könyörgöm..esőben még egy robogón sem húznám a gázt,hiszen csökkent tapadásról beszélünk!!És ki a tököm akarná hazavágni a gépét??? 5.Ha már ültél 600-ason,és 1000-esen,és mindkettőnek koppig elcsavartad menet közben,akkor tudod a különbséget 🙂 6.A hangnak semmi köze a ccm-hez..hallottam már 1000-eseket megszégyenítő 600-asokat..az egész csak hang kérdése!Nálam a 600-al is próbálkoztak,és az 1000-essel is be-bekóstolgatnak,teljesen mindegy szerintem.. 7.Itt látszik nagyon,hogy a cikk írója valahol messze messze a marson lakik..lánckerékszett 530(nem 525!)as lánccal 47e,motorolaj 3L,600-as 3,7L tömege nem sokkal nagyobb egy 600-asénál,és a tempója sem,betétet nem eszik jobban,ha okosan kihasználod a motorféket,akár 6-os,akár 10-esen ülsz.Alkatrész sem drágább.Egyedül a gumi igaz ebből,de cserébe kapsz egy katapultot 🙂 8.Ültél már egy mai 600-ason?Ugyanez a helyzet! Sőt,még kisebbek!Ahol a túra plexi is csak tenyérnyi valami… 9.Szo-szo..a széles gumi nem mindegy milyen profilú.A szélesebb gumi ledöntött helyzetben ad extra felületet,viszont nehezebb ledönteni,mint egy vékonyabb gumit,ez tény,de ha hegyesebb a profilja a széles guminak,sokat kompenzál vele.De tény és való,hogy a gyártók egyre jobban elmossák az 1000 és 600 közti határvonalat.Lassan nem fog kelleni más motor,veszel egy 1000-est,és a jogsidnak megfelelő hozzáférést kapsz az erőhöz.. 10.Ez az egyetlen pont ahol 100%-ban egyetértek!

Előző bejegyzés

Elektromos cafe-racer műalkotás: e-Raw

2015. július 30., csütörtök
Szép

Következő bejegyzés

Újabb izgalmas és ésszerű Yamaha: jön az XSR700

2015. augusztus 02., vasárnap
2016

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt