Legendás svájcibicska: BMW R100GS Paris Dakar teszt

Különlegesség teszt
2015. április 11., szombat - Macko

Mennyire lehet jó motor mai szemmel egy több mint negyed százada készült gép? Kipróbáltunk egy legendát, a BMW R100GS Paris Dakar változatát.

Cimkék: , , , , , , , ,


Hozzászólások (13 hozzászólás)

bogenschutze -
Motorvásárlásnál szóba került a BMW is. El is mentünk a Wallis budapesti szalonjába. Sajnos az árak miatt lemondtam róla. Ami hasonló más márkákhoz használhatóságban, az legalább 15-30% al drágább is. Nem is értem hogy lehet az, hogy egy majdnem szomszédos országban készült vas drágább minha a világ másik végéről hozatok egyet. A tartósságával nem lehet példálózni, mert annyival gyengébb mint a másik, hogy csak azért hosszabban kell hogy tartson. A másik, hogy a japán gyártóknál is rendszeres a 1000 ezret meghaladó teljesítmény. Egyik ismerősöm aki meg motorkat javít nem mondott jókat a BMW váltójára. Ennek ellenére én is szívesen bevállatam volna, de nem engedte a költségvetésem.

Macko -
Miért, mi a gond a BMW váltóival? 🙂 Az enyémnek még semmi… Amúgy a “100 ezer fölött” nem egy komoly futásteljesítmény. 300 fölött kezd az lenni. 😉

Szabo Laly -
Nagyon szép gép, látszik, hogy ezt még az SZTK szemüvegkeretes fékérköpenyes szakik tervezhették, az “örök” élet reményében. 🙂 Kedvenc részletem a kipufogó-hengerfej kapcsolata, az a bordás felfogó nagyon szép (meg hasznos is egyben).

Zakkant -
Nagyon tetszik a teszt riport , örülök hogy tudtam segíteni hogy felkerüljön ez a típus is a teszt videók közé. Külön köszönöm a doktor úrnak a gondos kezeket amiket elvégzett a motoromon”Ekowob”

Macko -
Zakkant, én köszönöm a motort, azóta is roppant hálás vagyok érte, hogy ha keveset is, de mehettem vele. Apropó, a hátsó rugóstag csillapítását hogy használod azóta?

bogenschutze -
Nem találok motorokra rekord futásteljesítményeket a neten. Érdekes összehasonlítás lehetne. A váltóra ennyi… külön fórum szól a váltógondokról. http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=111282419&t=9131477

eko -
A váltóra ennyi… külön fórum szól a váltógondokról.” Ez nem külön fórum max. külön bejegyzés. Azt már nem is mondom, hogy az egyik egy ’80-as évekbeli levegös boxer hosszában, a másik meg egy vizes sor 4 keresztben 2006-tól 2010-ig. Aki meg nem látja, hogy miért drágább egy BMW, mint egy japán Ázsiából ideszállítva, az nagyon szerencsés, ne is vegyen BMW-t. Bár én se látnám a különbséget! 🙂

Zakkant -
Sajnos mióta elhoztam ECO-tol max ha 100 km mentem vele .Amúgy úgy hagytam ahogy beállítottátok, nekem teljesen meg felelt a beállítása. Sajnos a motor a garázsban porosodik még legalább 4 hétig 🙁

bogenschutze -
Kiváncsi voltam tényleg olyan sokat el lehet e menni egy BMW vel. A legtöbb kilométert futott példányt a használtautó-n találtam 160 ezerrel.

eko -

bogenschutze -
Ezt az adathalmazt amiatt gyüjtöttem ki, hogy láthassuk, mely márkákkal mennyit lehet elmenni. Motorrad hirdetések (Németország) Feltételek minimum 200.000 km futásteljesítmény A motorrad oldalon szereplő “első oldali” legtöbbet hirdedtett márkák Ahol nulla szerepel az adatbázisban nem volt olyan motor, ami felülfutotta a 200.000 km -t BMW 3094 db futott km. ár Euro R1100GS 422013 km 4 750,00 € Aprilia 982 db 50AC 200000 km 390,00 € Ducati 1252 db 0 0 km 0,00 € Harley-Davidson 1448 db Custom Bike 420000 km 11 500,00 € Softail Standard FXST 342579 km 10 500,00 € Honda 4900 db 0 0 km 0,00 € Kawasaki 3030 db Z750S 330000 km 2 999,00 € ZX6R 636 Ninja 270000 km 3 500,00 € KTM 2164 db 300EXC 200000 km 4 785,00 € Suzuki 3653 db 0 0 km 0,00 € Triumph 2145 db 0 0 km 0,00 € Yamaha 3985 db XV500S Virago 419470 km 2 200,00 € Ami jellemző, hogy egy márkából mennyi került be a szűrt rendszerbe. BMW ből egy darab került be, de el kell mondanom, hogy a viszonylag nagy mennyiségből a következő darab már épphogy megütötte a százezret. Aprilia, viszonylag kevésből egy darab segédmotor ami megüti a mértéket. Ducatiból nem hirdetnek sokat, de egy se volt köztük aki 200 ezret ment. Harley-Davidson szintén kevés motorral képviselte magát, ennek ellenére két motort is tudott prezentálni. Honda, 4900 darabbal az egyik legtöbb motort felvonultató márka, a hatalmas hirdetési anyagban egy se volt ami elérte volna. Kawasaki két motort is juttatott 200.000 fölé, de 100.000 és 200.000 között hihetetlen sok példány van KTM viszonylag sokból egyet tudott felmutatni. Suzuki a 3600 hirdetett motorral a nagyok közé tartozik, mégse volt köztük sokatfutott példány Triumpf se tudott egyet se pedig nem mai márka. Yamahát majd 3985 darabot hirdettek. Egy volt, de az 419470 km -ével nagyon sokat tudott menni. Elég sok 100.000 feletti példány van A legtöbb km az a BMW R1100 GS 422013 km megtételével

MGP -
Mivel nagyon kedveltem az AfricaTwin-t így BMW-sként is illik megvédeni a hírnevét egy ma kapott linkkel: http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/48066-567-000-km-s-rd04-africa-twin.html?hc_location=ufi#/forumsite/20957/topics/48066 567ekm azért nem kevés! 🙂 És eszembe jutott az a Henry Cole epizód amikor talán Ausztráliában beszélgetett egy idős motorossal aki már vagy ötven éve járja a világot ugyanazzal az angol motorral… millió kilométer felett… Jól bírta a motor? Persze.. tizegynéhány blokk csere..de más semmi 🙂

MotoAvantura -
Akit érdekel milyen motorokkal mennyi kilométert tettek meg annak ajánlom figyelmébe ezt a német oldalt. http://www.transeurope.de/motorraeder/100000_km_-_klub/100000_km_-_klub.htm Itt található egy “klub” melynek a tagságához min. 100 000 km kell. Csoportba vannak foglalva a motorok egészen 1 000 000 km-ig. Az is le van írva ki mit cserélt eddig a megtett kilométerek alatt. 🙂 Az 1 000 000 km-es klubban egy BMW K75 -9s zserepel egyedül! 🙂

Előző bejegyzés

Sikeres motorblokkok: Motori Minarelli M/C 660 (XT)

2015. április 08., szerda
Technika

Következő bejegyzés

Ne költs feleslegesen: egy motoros ruha minden időjárásra

2015. április 22., szerda
Ruhateszt

Ezeket olvastad már?

A szélzaj ki van rúgva: Kappa Airstream plexi teszt

2017. március 05., vasárnap

Saját motoromra kellett vennem valamilyen szélvédőt, hogy el tudjam adni. A Kappa Airstream olyan jónak bizonyult, hogy teszt is lett belőle. (x)

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Az örök etalon: Honda SH300i ABS teszt

2017. február 27., hétfő

Hosszú pályája során az SH300i, a család legnagyobbja mindig is a városi közlekedés egyik legjobb alternatívája volt világszerte. Az is maradt?

Elolvasom »
Új motor teszt

Téged is vár a Budapest Motor Fesztivál!

2017. február 25., szombat

Most hétvégén zajlik a Budapest Motor Fesztivál a Hungexpón. Érdemes kilátogatni és jól bevásárolni a motoros szezonra.

Elolvasom »
Kiállítás

Onroad.hu Live: az első adás kép- és hanganyaga

2017. február 19., vasárnap

Az Onroad.hu Live első adásának témája a motoros vezetéstechnika fontossága volt. Az utólagos letölthetőséget és visszanézhetőséget itt megtalálod.

Elolvasom »
Élő adás

Hirdetés

 

Hirdetés