Gyárlátogatás: így készülnek az Ural motorkerékpárok

Betekintő
2015. január 02., péntek - Macko

Az Ural sokaknak egyet jelent az ősi szovjet technikával. Pedig ma már ez sem igaz. A gyártás körülményeit azonban érdemes megnézni!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Helmets on -
“a motorok tele vannak nyugati és japán eredetű alkatrészekkel.” Hát gondoltam hogy már nem “NDK csapágyakat” szerelnek be. Minden esetre a kézi összeszerelés meg a munka(sufni)körülmények (na meg az orosz/szoci munkakultúra) nem túl bizalomgerjesztőek. Kesztyűt ‘jómunkásember’ módjára nem használnak, pedig kéne: az egyik ürgének gyanúsan lerohadt az ujja vége vagy valami van a körmével….nem tudom, de szarul néz ki. Az sosem túl jó ha Szása/Béla/John-i/Márió dönti el hova mennyi olaj kell, meg mennyire “húz meg egy csavart” (mikor milyen kedve van ugye).

Macko -
Helmets: amikor mi 2005-ben két hétig Uraloztunk (nálunk volt egy Sportsman és egy Wolf), találkoztunk ennek a nyomaival. Az oldalkocsisban állandóan felakadt a gázbowden a közösítőnél, így amikor visszaengedted a markolatot, a bal henger visszament alapjáratra, a jobb meg üvöltve maximumon forgott. Szerencsére jól lehetett látni mindent, így kézzel vissza lehetett húzni a drótot. 🙂 De ennél izgibb volt a Wolf, amin a Mikuni karburátor felett dolgozó originál orosz üzemanyagszűrőn minden olyan dolog átjutott, amitől a karbi tűszelepe aztán felakadt. Ez naponta előfordult, a legszélsőségesebb eset az volt, amikor a hatoson a kollégám alatt annyi benzin ömlött a hengerre, hogy égni is kezdett. Szerencsére sikerült hamar eloltani… Ugyanakkor Jani55-nek meg semmi baja a Sportsterrel. Sőt, egy Wolf-fal is találkoztam egyszer, és felírtam a tulaj számát. Az oldalkocsist remélem még a télen becserkésszük, a choppert (az egy nagyon kemény cucc egyébként!) pedig tavasszal.

Helmets on -
😀 Ez a szoci technika már csak ilyen: van aki kifog egy jobbat és esküszik rá hogy “ezekbe még vót anyag” és soha semmi baja nincs vele, a többség meg szív. És ez mind azért van mert nincs egyenletes minőség, az említett okok miatt. Tanulság: ez a manufakturális jellegű, “kézi összeszerelés” csak akkor jön be (meg lehet mutogatni a sajtónak) és van marketing értéke, ha a körülmények adottak hozzá. Pl tiszta környezetben, minőségi alkatrészekkel stb. Vlagyimir-ékat micisapkában egy “ex TSZ csarnokban” nem igazán tárnám a világ elé:D ha már ez van.

Karesz -
Két évig volt egy Wolfom, újonnan vettem. Remek masina volt, sohase hagyott cserben pedig volt olyan hogy 19 órát mentem vele folyamatosan (cigiszünetekkel). Még klubot is csináltunk a márkára, Látványos volt amikor 10-12 Wolf ment egyszerre 🙂 Sajnos ház vásárlása miatt meg kellett válnom tőle. Pedig imádtam mert egy igazi egyéniség volt.

Macko -
Helmets: szerinted eddig miért voltak olyan diszkrétek és zárkózottak? 😉

Jani55 -
Korábban is írtam, az Urallal maximálisan meg vagyok elégedve, úgy megbízhatósági, technikai, mint menetdinamikai szempontból. Hatalmas, erős szerkezet, télen fagyban, nyáron, hőségben, szakadó esőben üzembiztos, nincs ami el tudna romolni. Tetszik, nekem nagyon bejött. (30ekm-nél járunk)

eko -
A BMW emblémáktól lett ilyen megbízható?

Előző bejegyzés

Hétvégén elrajtol a 2015-ös Dakar rali mezőnye

2015. január 02., péntek
Dakar

Következő bejegyzés

Egyhármas túra-supermoto a KTM-től

2015. január 03., szombat
Kémfotó

Ezeket olvastad már?

Már csak néhány napig jelentkezhetsz a csodaszép tizedik 48 órás túrára

2018. július 17., kedd

A BMW-Onroad.hu48h idei, jubileumi túrája Erdélybe megy. Most nem a sok kilométer a cél, hanem a csodás környezet és történelmünk megismerése. Motorral.

Elolvasom »
Meghívó

Masszív mobiltartó: Kappa Smart Clip bemutató és menetpróba

2018. július 16., hétfő

A mobil telefon megfelelő elhelyezése a kormányon előnyös: navigálni is jó és kommunikálni is. A Kappa Smart Clip kiváló alternatíva erre.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Új biztosítási szolgáltatás nekünk, motorosoknak: elindult a Moto® Angyal

2018. július 06., péntek

A Moto® Angyal már napi 68 forintért egészen komoly anyagi biztonságot ad akár motoros, akár más baleset esetén. Sok előnye van, ismerd meg!

Elolvasom »
Biztonság

DCT a gyakorlatban: Honda NC750X 2018

2018. július 03., kedd

Sokan hangoztatják, hogy az NC sorozatot csak a duplakuplungos automata váltóval szabad megvenni. De vajon miért gondolják így, és egyáltalán igazuk van? A 2018-ra felfrissített NC750X-en keresztül mutatjuk be gyakorlatias oldalról a DCT működését.

Elolvasom »
Váltó

Hirdetés