Gyárlátogatás: így készülnek az Ural motorkerékpárok

Betekintő
2015. január 02., péntek - Macko

Az Ural sokaknak egyet jelent az ősi szovjet technikával. Pedig ma már ez sem igaz. A gyártás körülményeit azonban érdemes megnézni!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Helmets on -
“a motorok tele vannak nyugati és japán eredetű alkatrészekkel.”Hát gondoltam hogy már nem “NDK csapágyakat” szerelnek be. Minden esetre a kézi összeszerelés meg a munka(sufni)körülmények (na meg az orosz/szoci munkakultúra) nem túl bizalomgerjesztőek.Kesztyűt ‘jómunkásember’ módjára nem használnak, pedig kéne: az egyik ürgének gyanúsan lerohadt az ujja vége vagy valami van a körmével….nem tudom, de szarul néz ki.Az sosem túl jó ha Szása/Béla/John-i/Márió dönti el hova mennyi olaj kell, meg mennyire “húz meg egy csavart” (mikor milyen kedve van ugye).

Macko -
Helmets: amikor mi 2005-ben két hétig Uraloztunk (nálunk volt egy Sportsman és egy Wolf), találkoztunk ennek a nyomaival. Az oldalkocsisban állandóan felakadt a gázbowden a közösítőnél, így amikor visszaengedted a markolatot, a bal henger visszament alapjáratra, a jobb meg üvöltve maximumon forgott. Szerencsére jól lehetett látni mindent, így kézzel vissza lehetett húzni a drótot. 🙂 De ennél izgibb volt a Wolf, amin a Mikuni karburátor felett dolgozó originál orosz üzemanyagszűrőn minden olyan dolog átjutott, amitől a karbi tűszelepe aztán felakadt. Ez naponta előfordult, a legszélsőségesebb eset az volt, amikor a hatoson a kollégám alatt annyi benzin ömlött a hengerre, hogy égni is kezdett. Szerencsére sikerült hamar eloltani…Ugyanakkor Jani55-nek meg semmi baja a Sportsterrel. Sőt, egy Wolf-fal is találkoztam egyszer, és felírtam a tulaj számát. Az oldalkocsist remélem még a télen becserkésszük, a choppert (az egy nagyon kemény cucc egyébként!) pedig tavasszal.

Helmets on -
😀 Ez a szoci technika már csak ilyen: van aki kifog egy jobbat és esküszik rá hogy “ezekbe még vót anyag” és soha semmi baja nincs vele, a többség meg szív. És ez mind azért van mert nincs egyenletes minőség, az említett okok miatt.Tanulság: ez a manufakturális jellegű, “kézi összeszerelés” csak akkor jön be (meg lehet mutogatni a sajtónak) és van marketing értéke, ha a körülmények adottak hozzá. Pl tiszta környezetben, minőségi alkatrészekkel stb.Vlagyimir-ékat micisapkában egy “ex TSZ csarnokban” nem igazán tárnám a világ elé:D ha már ez van.

Karesz -
Két évig volt egy Wolfom, újonnan vettem. Remek masina volt, sohase hagyott cserben pedig volt olyan hogy 19 órát mentem vele folyamatosan (cigiszünetekkel). Még klubot is csináltunk a márkára, Látványos volt amikor 10-12 Wolf ment egyszerre 🙂 Sajnos ház vásárlása miatt meg kellett válnom tőle. Pedig imádtam mert egy igazi egyéniség volt.

Macko -
Helmets: szerinted eddig miért voltak olyan diszkrétek és zárkózottak? 😉

Jani55 -
Korábban is írtam, az Urallal maximálisan meg vagyok elégedve, úgy megbízhatósági, technikai, mint menetdinamikai szempontból. Hatalmas, erős szerkezet, télen fagyban, nyáron, hőségben, szakadó esőben üzembiztos, nincs ami el tudna romolni. Tetszik, nekem nagyon bejött. (30ekm-nél járunk)

eko -
A BMW emblémáktól lett ilyen megbízható?

Előző bejegyzés

Hétvégén elrajtol a 2015-ös Dakar rali mezőnye

2015. január 02., péntek
Dakar

Következő bejegyzés

Egyhármas túra-supermoto a KTM-től

2015. január 03., szombat
Kémfotó

Ezeket olvastad már?

Onroad.hu Live: magyar túramotorosok kalandjai Ázsiában és Európában

2017. december 03., vasárnap

A holtszezon színesítéseként folytatjuk élő műsorunkat. Az Onroad.hu Live harmadik adásában két izgalmas motoros túra hősével beszélgetünk - interaktívan.

Elolvasom »
Meghívó

Amibe mindenki belefuthat: amikor messzi külhonban rongálják meg a motorodat

2017. november 30., csütörtök

Olvasónkkal egy szicíliai túrán igazi rémálom történt: éjjel megrongálták a motorját. Mi a megoldás, ha ilyen messzi itthonról ér a baj?

Elolvasom »
Rémálom

Készülés a Dakar Rally-ra: interjú Horváth Lajos “Laller”-rel

2017. november 22., szerda

Laller teljesen amatőr versenyzőként első Dakarját feladta, de azóta is keményen küzd, hogy álma valóra váljon. Alaposan elbeszélgettünk vele.

Elolvasom »
Interjú

Tökéletes védelem az Alpinestars protektorrendszerével

2017. november 15., szerda

A motorosok védelméről megoszlanak a vélemények. Most nem észosztás jön, csupán néhány valóban csúcsszintű Alpinestars protektort mutatunk be. (x)

Elolvasom »
Termékbemutató

Hirdetés

Hirdetés