Dízelmotor házilag: a vázépítés rejtelmei, avagy miért pont ez lenne egyszerű?

Motorépítés
2012. március 09., péntek - plzltn

Kezdődnek az utolsó lépések a motorrá válás rögös útján: Zoliék nekifognak megépíteni a vázat. Kérdés persze merül fel itt is bőven, de azért csak egyre közeledik a motor elkészülte!

Hirdetés


Cimkék: ,


Hozzászólások (1 comment)

Kontra Tibor -

 Sziasztok!

Nem akarok ünneprontó lenni, de meg kell írnom a véleményem.

Fél éve mást sem lehet olvasni a motoros hírekben, csak azt, hogy dízel motort házilag.

Komolyan, ennyire nincs más témátok??

Félre ne értsetek, nagyon tisztelem azokat a srácokat, akik a szakmai tudásuknál .és a motorozás iránti rajongásuknál fogva, meg tudnak maguknak építeni egy gépet, rengeteg munkát beleölve.

De -és most jön a de, sajnos ez teljességgel értelmetlen dolog Magyarországon..

Kis hazánkban olyan szintű bürokrácia van, hogy egy élet kevés ahhoz, hogy egy ilyen masina, legálisan közlekedhessen a közútjainkon.

A másik. A dízel motornak pont az lenne az előnye az otto motorokkal szemben, hogy takarékos. (persze, megannyi hátrány mellett)

De nem hiszem, hogy egy erősen lestrapált, -bontóból származó Daihatsu motor- nagyon gazdaságos lenne. Ráadásul, ha javítani kellene, az igen sokba fájna. Na ennyit, az olcsó beszerzésről!

Szerintem, erre a célra megtennéegy, egy hengeres kb 350 köbcentis dízel motorocska is.  Egy ilyennel, gazdaságosan lehetne motorozni az elképesztően magas üzemanyag árak mellett is. Persze, csak szigorúan a gazdasági oldalát nézve a dolognak. Mert a hangja miatt, a fellépő rezgések és vibrációk miatt, nem lenne kellemes rajta ülni. De játsszunk a gondolattal, ha még lenne is egy ilyen motor, ki csinál hozzá, egy hozzá igazodó váltót, mely

harmonizálna a motor teljesítményével és nyomatékgörbéjével.. Induláskor erős legyen, viszonylag jól gyorsuljon és legyen neki egy fordulat kímélő gazdaságos utazósebessége is!

Akkor még nincs vége a műszaki problémáknak. Egy dízel motort a magasabb sűrítési viszonya miatt nehezebb megforgatni, mint egy ua. ottó motort. Tehát erősebb önindítóra és nagyobb teljesítményű akkumulátorra is van szükség. Aztán jön a kipufogó kérdése. A legnehezebb kérdés.

Ne fojtson a motoron sokat, gazdaságos legyen vele a fogyasztás, ne befolyásolja károsan a motor élettartamát -és megfeleljen a zaj, vmint a füst és emissziós előírásoknak is!

Na, ezt házilag megoldani… De ha csak egymásik típus kupufogóját tesszük rá, egyedül, csak a hangtompító feladatának fog megfelelni.

A motor rögzítése sem egy könnyű dolog. Erősen, de rugalmasan kell befogatni a vázhoz, mert a fellépő vibrációk, hogy magyarosan fejezzem ki magam, szétrázzák a tökünket is. 

Jön a váz kérdés. Egy maszek vázra sosem fognak engedélyt adni.

Egy gyári, de átalakítottra? -nos, arra sem.

Nálunk ez 88 hívatalt, rengeteg pénzt és energiát igényelne..

Az eredmény még akkor is kétséges.

Tehát, nem sok értelme van egy ilyen, házilagos motor építésnek.

Gyáriban viszont, el tudnám képzelni. Lenne egy gazdaságos üzemeltetésű, tipikusan munkába járó motor, mert másra úgy sem lenne jó.

Egyetlen nagy hátránya az ára lenne. Itt is , mint a dízel üzemű autóknál 

a tulajok, a vételárban kifizetnék előre, a következő pár év megtakírítását a benzines társakkal szemben

Ha ingyen adnák, tudnám szeretni. 🙂


Előző bejegyzés

Brutális Honda-offenzíva jön az idén!

2012. március 08., csütörtök
Újdonság

Következő bejegyzés

Dízelmotor házilag: Szögfüggvények és formai játszadozás

2012. március 16., péntek
Motorépítés

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt