Motorozásom krónikája

Élménybeszámoló
2011. december 21., szerda - tomikapte

Olvasónk, Tóth Tamás idén kezdte meg a nagymotoros kilométerek gyűjtögetését. Személyes beszámolója első háromezer kilométeréről szól.

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (12 hozzászólás)

Fatengelyes -

Jó volt olvasni!

Egészen másképpen kezdtem 2008-ban… Az viszont egy másik történet.


JoeThanks -

 Szia!

Motorozni soha nem fogsz “tudni”. Azt folyamatosan kell tanulni, mindig van hova feljlődni. Bár lesz egy lépcső, amikor már magabiztosan tudod irányítani a gépet, tudod hogy mit miért csinálsz, láttál már nagyon sok forgalmi szituációt és könnyen, hamar le tudod reagálni őket.

Nálam nagyjából 50 ezer km volt az a lépcső. Ezután jönnek a finomítások. 🙂

Egyébként tetszett a cikk!


Moto-Cat -

Én úgy kezdtem a motorozást, hogy a vas megvolt, de a jogsi még nem és elaludtam, így muszáj (…) volt motorral bemennem. Jogsi nélkül. Pomázról a Bosnyák térre… Aztán ahogy meglett a jogsi, nagy pakkokkal plusz egy utassal irány Sopron… Mikor hazaértem, akkor gondoltam végig, hogy mekkora mák, hogy semmi gond nem volt. Abszolut kezdőként, csomagokkal, személlyel egy akkora távot megtenni oda és vissza. De azt hiszem, ha újra kéne kezdenem és megint így adódna a helyzet, megint csak megcsinálnám.

Hajrá Tamás, legyen még szebb a következő szezon!


Xebulon -

“3 hónap alatt 3002 kilométert tettem meg eddig, de még mindig nem tudok motorozni”.

No én 7 év – 70.000km után még most is úgy gondolom, hogy nem tudok motorozni. De ez már nem fog változni…


Grizzly -

Jó volt olvasni a történeted, pláne, hogy én is azon a kék 500-as Hondán tanultam. H.Zoli nagyon jó fej oktató! Voltam náluk a vezetéstechnikai tréningen is, mindkét szintet végigcsináltam. Szerintem egy kezdőnek vagy tavasszal bemelegítésnek tuti dolog.

Ha van kedved, a 2012-es évben motorozhatunk együtt. Nekem egy 2007-es Honda Deauville van, szóval teljesítmény szerint nagyjából egy szinten vannak a gépek. Ha esetleg jön megint egy melegfront és elolvad a jég az utakról, én is megitatom mégegyszer a paripát! 🙂


tomikapte -

 

Köszi mindenkinek a buzdítást!

Grizzly: mindenképp sort kell rá kerítenünk! 🙂 Majd ha mennél valahova keress meg!


v_holiday -

De jópofa írás! Gartulálok hozzá és szívből kívánom, hogy sokáig élvezd a motorozást. Én több, mint 30 éve nem tudok szabadulni tőle, s bevallom egyáltalán nem is akarok.

Az ne zavarjon, hogy azt érzed, nem tudsz motorozni, ahogy az előttem szólók is írták, addig jó, míg ezt érzed. Viszont dolgozz, küszködj, hogy egyre jobb legyél, szerencsére ma már minden adott ehhez!

Társakra lelni nem nehéz, jó társakra annál inkább. Viszont nem lehetetlen.

 


feherzsolesz -

Helló!

Én is ezen a Hondán tanultam, és nagyon profi volt az oktatás, és a géppark is. A ruhámat is Zoliéknál vettem, nem csak a kedvezmény miatt, hanem mert mindig jó hozzájuk betérni, van az ismerősökhöz mindig pár kedves szavuk. Április óta kb 8000 kilométert tettem bele a gépbe( BMW R 1100 RT), amiben benne van egy svájci kiruccanás is. Az “első” nekem az legelső  próbaúton volt. A saját udvarunkban megálláskor elfáradt a drága és elfeküdt. Ha nem figyelek oda nagyon el tudja hagyni magát 🙂 Aztán azóta még párszor megtörtént ez. Szerencsére nagyon jó felfekvési pontok vannak a motoron, csak a dobozt horzsoltam le. Csak komolyabb bajom ne legyen. Én is egyedül motoroztam eddig, de a jövő szezonban jó lenne társasággal. Remélem lesz időm a KékT túrákra meg a tréningekre. Remélem ott személyesen is találkozhatunk.

A találkozás reményével üdvözöl egy másik KékT nebuló!


Fatengelyes -

Belegondolok…..   1976. február: Apám kitolja a garázsból az aznap vásárolt JAWA Mustangot, mutatja: itt a kuplung, ott a sebességváltó, föl egy, le kettő – három. Aztán megy vele pár métert, vacakol a váltóval és odaadja, nesze fiam, menjél! Annyi volt a tudásellenőrzés, hogy 2 – 3 között hagyta üresben, nézte, lefullasztom-e. Két évvel később nagymotor rutinvizsga. Beállítok a Mustanggal, kérdezi a vizsgabiztos, ezzel akar vizsgázni? Mi mással jöhettem volna jogosítvány nélkül? Na, szlalomozzon egyet! Jó, látom, motorozni tud, itt a próba jogosítvány egy hónapra. Amikor letelt, megyek kölcsön JAWA 250-nel. Ott a vizsgabiztos az ATI (Tudja még valaki mi is volt az?) előtt. Elküld a motorommal három utcával odébbra, egy üzenettel. Közben szerencsésen megfordultam egy egyirányú utcában és úgy mentem vissza hozzá. Int, köszönöm, ezzel meg is van a forgalmi vizsga, mehet a dolgára…..

Szóval, motorosiskola?????????? 


gezasz -

Amikor én tanultam 1983-ban, rutinvizsga után kaptunk egy próbajogsit amivel az úton közlekedhettünk a megyehatáron belül, illetve utast nem volt szabad szállítani. Tehát a forgalmi vizsgára már az élet tanított, nem oktató.Elég egyszerű volt az élet akkoriban.


tomikapte -

 

 feherzsolesz: szép gép, remélem találkozunk tavasszal!

 

 


galoscsabus -

Tetszett, jó volt olvasni.

Nekem mindig kellemes, amikor szembesítenek korábbi csetlő-botló énemmel :-))

Sajnos emlékszem rá, hogy mi volt az az ATI. pedig jobb lenne ha nem így lenne, mert akkor a reggeli merevedés nem kizárólag a nyakamban és a derekamban jelentkezne……de ez már egy másik történet :-))

A motoros iskola biztos nagyon fontos, de a legnagyobb tanító maga az önmérséklet és az önismeret. No meg az alázat és a tisztelet, némi egészséges kis félelemmel vegyítve.

Sajnos mire erre sikerült rájönnünk, pár gyerekkori barát felett már kereszt hirdette, hogy neki “nem sikerült a fővizsga” :-((

Ha kitavaszodunk, írj még a “kalandjaidról”, ne várd meg a következő telet 🙂


Előző bejegyzés

Dízel motor építése házilag – megvan az erőforrás!

2011. december 16., péntek
Motorépítés

Következő bejegyzés

Dízel motor építése házilag: megújul az aggregát és megvan a kuplung

2011. december 23., péntek
Motorépítés

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt