Akinek ennél több kell, az egy megalomán hazudozó

Teszt: Honda NT700V Deauville
2011. július 28., csütörtök - Macko

Nem számítottam rá, hogy amikor a teszt írásához kezdek, majd vissza kell fogni magam, nehogy túlságosan áradozzak a Deuville-ről. Hiszen nagy általánosságban valahogy nem tartjuk túl sokra ezt a motort. Pedig lehetne.

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (21 hozzászólás)

k0diak -

15-20 loero eleg ahhoz, hogy valaki barmelyik kontinens korbeutazza. A tobbi csak az oromkodeshez kell 😀


XYZ -

Nagyon jó kis gép,tud mindet amit kell és tetszenek a megoldásai(integrált koffer,műszerfal,kardán.stb.).Fehérben szerintem nagyon elegáns,nekem ebben a színben tetszik igazán.Egyedűl a súlyával nem vagyok kibékülve.


alvaro -

3.9l és Transalp blokk?

Ha ez pontos, akkor gatyába rázták a blokkot. Ismerőseim körében van/volt pár néhány éves Transalp, és ők bizony panaszkodtak, hogy zabálós. És ha aki erre panaszkodik, nem én vagyok, akkor lehet, hogy igaz.

 

Érdekelne, én mit tudnék kihozni belőle


Grizzly -

Ha jól tudom, a 2007-es Deauville blokkot örökölte az új Transalp, nem fordítva. De lehet, hogy tévedek.

 

Megjelenése után vettem rögtön egy ilyen motort. 4éve motorozok vele és az ég világon semmi gond nincs vele. Egy dolog, ami engem bosszant: szívesen fogyasztja a hátsó gumit. A gyári Bridgestone után, Continental RoadAttack2 gumit vettem rá. Hiába több komponensű az abroncs, 4000km használat után “kockás” lett. (Persze ez lehet a gumi hibája is.) Utast ritkán viszek, de eddig mindenki csak azt kérdezte: Mikor megyünk újra?

 

Az én Plexim még fix, azt hiszem 1-2éve lett frissítve racsnisra. Szereztem rá egy 15centivel magasabb Givi túraplexit. Csendesebb lett és a motort is jobban hallom. Esőben bosszantó, hogy a plexin keresztül kell néznem, általában megis állok,mert nem látok semmit. Viszont csak a csizmám ázik el.

 

Fogyasztása azért lehet jobb, mint a Transalpé, mert más a váltó áttétele. Mentem mindkettővel egymás után, váltogatva őket és a Transalp többet forgott azonos sebességnél (Túra-Enduro). A váltó finom darab, de folyton tenni akarom a hatodik fokozatot. Simán elbírna a blokk egy hatodikat! 4-ben 5000-nél 100km/h, 5-ben 5000-nél 120km/h. Fogyásztásra én is hasonlókat mérek. Utassal, megpakolva, 400kg körül már kevéske a 66lóerő. Nagyon kell pörgetni egy előzéshez ilyenkor, de nem vészes,csak sportosan kell vezetni.

 

A futómű nekem kissé lágy. Hátul tökig keményre csavartam, így jó. Az első teló egy komolyabb fékezésnél képes teljesen összeülni. A fékeit imádom! Nagyon jól fognak és az ABS is finoman dolgozik.

Vezetéstechnikai tréningen az oktatók úgy fogadtak, hogy “Hát neked kissé nehezebb dolgod lesz ezzel a motorral, mint a többieknek…” Aztán a végén ők is elkérték egy próba körre, mert nem hitték el, hogy ennyire fordulékony-kezes gép és elismerően bólogattak.

 

Akcióban adták, akkoriban a nagy gyári hátsó dobozt. Ha valaki gondolkodik, hogy megveszi rá, inkább keressen egy tuti Givi/Kappa gyártmányt.

 

Összeségében, valóban egy nagyon jó motort pakolt össze a Honda és méltatlanul keveset beszélnek róla. Kategóriájában nincs párja szerintem. Rendkívül jó mindennapos motornak is!

Ja és sztem BEIGE színben a legelegánsabb. Ebben a fehérben, inkább a kínai rendőr motorosokra emlékeztet: LINK

 


Macko -

Ez a fogyasztás úgy jött ki 244 kilométerre, hogy közben volt végsebességteszt, ugyanaz az érdi emelkedőn felfelé, megnéztem, melyik sebességben hol tilt, meg hasonlók. Olyankor mindig felszaladt 4,2-4,3-ra, aztán szépen visszaesett. Szerintem ki lehet hozni belőle egy 3,6 körüli értéket szó nélkül.

Egyre jobban tetszik ez a motor…


alvaro -

Akkor valószínűleg le lehet vinni 3l alá

Csak lenne egy 50 kilóval könnyebb…


zöldi -

 

 Mikor 6 éve motort vettem, elgondolkoztam ezen is, mondván egy teljesen racionálís választás lenne.  Két dolog tántorított el, az egyik, az ára, a másik, hogy nekem csúnya szegényke. Egy ismerősömnek van, a múltkor kipróbáltam, teljes mértékben a teszt tapasztalatait tudom visszaadni. Én utálom a vibrációt, ezen a gépen ez bőven alatta marad az ingerküszöbömnek, nagyon kényelmes. Nekem a plexi borzalom volt, rázta a fejem, zúgott, a tulaj szeretni 🙂 Van benne vagy 80e km.


galoscsabus -

“Látókörünkbe” került az NT700 a legutóbbi motorválasztáskor. De mivel egy Pan utódját kerestük, ezért hamar lekerült a kívánságlistáról (ami nem volt túl hosszú).

A 124 után risztólag hatott rám a 66 LE még akkor is, ha nyilván ennyivel is körbe lehet karistolni a világot.

De utasos-sokcsomagos szokásainkhoz mérten, nem tartottam magam elég kompromisszumképesnek ilyen “visszalépésre”.

Így lett végül a Vara, amivel az igényeinket figyelembe véve, nem játszik egy pályán a Deauville. Még ha van is, amiben jobb annál.

Feleség kimondottan csúnyának titulálta, ami az akkor nézett bordó(?) árnyalatra még szerintem is igaz volt. Ebben a fehér színben viszont már egészen másnak látom. Kifejezetten elegáns és szép motor benyomását kelti a monitoron.

Kénytelen vagyok a képernyőn átjövő élményre hagyatkozni, mert az utakon nem sűrűn jön szembe. Gondolom ebben a túllőtt árcédulának is nagy szerepe van, de biztos, hogy a ccm/LE megalománia is  az okozója, hogy nem terjedt el jobban.

A kardánhajtást szívesen átvenném róla, de pl. azokkal a számomra használhatatlanul kicsinek tűnő dobozokkal soha sem tudnék megbarátkozni, még a bővíthető fedél ellenére sem. De errről nem a motor tehet, egyszerűen más igényeink vannak.

Ja, a fogyasztásával is kibékülnék :-)))!

Ki kell próbálnom egyet, Mackó cikke teljesen felcsigázott :-)!

 

(A kínai rendőrös linken nagyon cool a makkoscipős motorosrendőr látványa :-))))))!!!!!! )


R850R -

Szia Mackó!

Ez a lap a józan hozzáállása és sallangmentes cikkek miatt a kedvencem. Viszont ebben a cikkben vagy egy két kifejezés, amit még Palik László is megirigyelhetne:

öt sebességes nyomatékváltó

matricaköteles úttípuson a megengedett legnagyobb sebesség

2’500 alatti főtengely-körbefordulást

Ezeket inkább légyszi ne. Értem én, hogy szóismétlés, meg választékos fogalmazás, de ne így. Így hamar eljuthatunk az “aggregát”-ig és a “papucsok”-ig.

 


TeeJay -

Nem kell Kínáig menni: pár éve a szlovák yardok is kaptak egy halom Deauvile-t. link


magyarmotoros -

Üdv Mindenkinek.Kettő nyár erejéig hajtottam ugyanezt a tipust,most transalpozok.Szerettem mert megbizható,kényelmes,kisfogyasztású,jó a kardánhajtása.Nemszerettem mert baromi nehéz tologatni,ahogy felült mögém az asszisztensem instabil,a gyári doboz túl közel van ezért kényelmetlen az utasnak,az utas lábtartója nagyon rossz helyen van,12ezrenként szelephézag ellenőrzés miatt nagyon szét kell szedni.a nagyonszétszedést elb…szott módon a tranyó is örökölte.Az oldaldobozok nehezen pakolhatóak,egy oldaltáska praktikusabb.Jó a pill. fogyasztásmérője,és tényleg 90km sebességnél 3.6 literrel elmegy.Sziasztok!


godofspeed -

Dobozok levetők egyáltalán?
Olyan képet még nem láttam róla. Ha nem, akkor hogy pakolsz bele?

Formára olyan a hátulja, mint egy TLB Pannoniának. Csak ez elnagyoltabb…

Ettől persze még lehet jó motor.
Aki szereti…

 


TeeJay -

Így…

http://www.honda-access.com/jsp/accimages/268/4572/1.JPG


Grizzly -

A dobozokat nem tudod leszedni. Be van építve az idomba, illetve maga az idom lett így kialakítva. Cserébe keskenyebb, mint az utólagosan felszerelt dobozok. Valóban kompromisszumot kell kötni az oldaldoboz megoldása miatt.

 

A fix doboz jó,mert mindig veled van, szép látvány és keskeny. Rossz, mert nem egyszerű pakolni. Vagy bedobálod a cuccaidat vagy 30.000Ft körül megveheted az egyszerű táskát bele. Ha idén nem tudom eladni a motort, akkor sztem bőrből varratok bele táskát.


Macko -

Bőrből nem javaslom, legfeljebb műbőrből. De tudok neked ajánlani olyan varrónőt, aki cordurából is meg tudja varrni. Némileg biztos olcsóbb lesz.


manko92 -

Mackó!

Írtad, hogy a ruhád már nem teljesen vízálló az impregnáló szerek mennyire tudnak ebben segíteni?(Gore-tex ruhához javasolt speciális mosó ill. impregnáló szerek)


Macko -

A kabátom cipzárja szakadt el, és azt nem tudtam jól megjavíttatni. Ott ázik be. Soha nem impregnáltam, máshol nincs is baja. De nem a képeken látható ruháról van szó, az egy sima hálós cucc. Azt csak esőruhával lehet impregnálni. 🙂


zöldi -

 

Nekem a bálnán 44-44-52-es dobozaim vannak, nekem Mami varrt bele belső táskát, konkrétan egy régi kheki autóponyvából. Kinéztem a louis.de-n, mekkora “innentasche” kell bele, odaállítottam Mamihoz, kicsit nézegette, aztán mondta, mekkor zipzárt vegyek hozzá. Zipzár leadáskor megkérdezte, sürgős-e. Mondtam, hogy nem pár hét múlva jó lesz, ha újra találkozunk. Másfél óra múlva kész volt. Mindhárom :DDD


Mhari -

Sziasztok!

Olvastam a cikket, többé-kevésbé igazakat ír a bácsi, bár vannak dolgok amik kissé sántítanak!

Egy dologról azonban – bárhol is olvastam eddig cikkeket a kis motorkánkról – még sehol sem esett szó. Nevezetesen arról, hogy hogyan is hívják rendesen ezt a jó motort. Sajnos még a hivatalos eladási helyén sem tudják rendesen a nevét. Ez kicsit gáz, mert nekik érteni kellene – ehhez is, és nem a hülyeséget terjeszteni ezzel kapcsolatosan.

Ezt a motort egy francia városról kapta a nevét. Deauville.

Az eau=ó  ville=vill. Tehát helyesen DÓVIL. Itt a fórumon sem írta valaki jól. Dövijj, vagy dövill-nek ejtik helytelenül.

Tessék megjegyezni és terjeszteni, hogy a mi kis motorkánk neve: DÓVIL, csak így simán, egyszerűen.

Aki meg első kezekből akar értesülni dolgokról annak ajánlom figyelmébe: http://www.deauville.hu honlapot fórumostól együtt.

Széles utat és olcsó benzint minden motorosnak!

 

Mhari


akkas -

Anno nagyon ra voltam erre a motorra gajdulva. Ki is probaltam tobbszor, mert komolyan gondolkodtam, hogy 660-as supermoto szerusegemet lecserelem egy ilyenre, mert varosban(csak BP 80%-ban) talan ez meg megfelel, es turara talan majdnem csodalatos lehetne. Vegul megsem jott ossze a dolog. Ugyanis amikor varosban motoroztam vele, olyan volt, mintha egy szemelyautot vezetnek. Semmi motorzasi filing, nem szeles, de ugyanakkor nem eppen a legfordulekonyabb, es eleg neheznek is talatam. Muszerei mint egy regebbi passat, de ez pont mindegy. Kenyelmes ules, es kozepes esoben sem aztam borig(annyira) amig mentem. Varoson kivul a regi 3-ason tobbszor gurultam vele. Ereje pont jo volt a godolloi emelkodokon kenyelmesen gurulva, de csak egy szemellyel, es csomag nuku. Igy feltem, hogy ha megpakoljuk 2 szemellyel, nagy onsullyal pont ott leszek teljesitmeny+fekhatas teren, ahol nem szeretnek. Utasom(felesegem) is dicserte a kenyelmet, de egy Yamaha XT660X utan barmi jo lehet 50km utan. Vegul arra jutottam, hogy ez egy valoban nagyon jo motor, csak nem nekem, ha mar Honda, es tura, es majdnem “normalis ar”, akkor VFR800. 


Orgon -

Tetszett a cikk!

Kár, hogy ezzel a blokkal kardános nakedet nem gyárt a Honda! Arra tuti rábuknék! Azért szívesen kipróbálnám, a Transalpot is. Ezek az 52°-os V2-blokkok tényleg takarékosak, nekem az öreg 500-as VT-m alsó határa 3,3l volt 100km-en teljesen vegyes üzemben.. 


Előző bejegyzés

Nagyon kétpetéjű ikrek

2011. július 21., csütörtök
Teszt: Triumph Tiger 800 és Honda VFR800X Crossrunner összehasonlítás

Következő bejegyzés

A gyerek játszva tanul, a felnőtt szórakozva

2011. augusztus 02., kedd
Ride for Life motoros vezetéstechnikai tréning

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt