54 év után visszatér a Horex

Újdonság
2010. június 16., szerda - TeeJay

Az új motorral visszatérő márka a tradicionális német mérnöki precizitás kiváló, két keréken guruló bizonyítéka.

Hirdetés


Cimkék: ,


Hozzászólások (10 hozzászólás)

vadasz -

Adja az úr, hogy ne Mázló-i legyen a dolog….


TeeJay -

Mostanában zavaróvá már vált a szokásom, hogy MINDENT megvizsgálok pro és kontra:

Valóban egy technikai csemege ez a VR6, más motorban nincs ilyen. A régi-új V4-esek, a crossplane R1 mellett egy újabb szintje a kétkerekűekbe épített csúctechnikának. Egy új motor érkezése is örvendetes, főleg a 2008-2009-es esmények után.

Ugyanakkor kinek van valóban szüksége egy 175+ lovas vasra, miért kell ehhez egyedi konstrukció, amikor ezt ma már egy sornégyes 1000-es is tudja. A gépsárkány ráadasul baromi nehéz és drága. A 20000 €-os ár nem teszi tömegmotorrá, és ilyen ár mellett nem szempont, de egy szelepellenőrzés/állítás idő és/vagy anyagi költsége is jelentős. Ja és az 50mm-es rugóút nevetséges: ezt bizony a német utakra tervezték…

Mindenesetre “sunáznám”.


eko -

“Ugyanakkor kinek van valóban szüksége egy 175+ lovas vasra,”

Kinek van valóban szüksége egy 75+ lovas vasra?

Szvsz huszonpár lóval is lehet élvezeteset motorozni, a többi, csak az egónkat hízlalja.

 

“ miért kell ehhez egyedi konstrukció, amikor ezt ma már egy sornégyes 1000-es is tudja.”

Nana! Azért megnézném én azt az ezres sornégyest, amely ilyen nyomatékgörbét produkál, mint ez.

Bár az adatok még nem ismertek, de meg lennék lepve, ha hullámosab  lenne az a görbe, mint egy ping pong asztal..

 

“A gépsárkány ráadasul baromi nehéz és drága. A 20000 €-os ár nem teszi tömegmotorrá,”

Ezért lesz majd olyan sikeres!  (feltételezhetöen)  🙂

 

“egy szelepellenőrzés/állítás idő és/vagy anyagi költsége is jelentős.”

Gyanítom emelötökés a kicsike. ´De végül is mindegy. Viszont – ha jól számolom – pont 50 százalékkal van benne több szelep, mint egy sornégyesben, vagy 0 százalékkal, mint a Concept 6-ban.

Nem hinném, hogy ez emelné meg olyan brutális mértékben a fentartási költséget.

Inkább a mindig rendelkezésre álló brutális nyomaték hatása érdekelne a hátsó gumi élettartamára nézve..  🙂

 

Amúgy meg:

Kéne! Kéne! Kéne! Kéne!Kéne! Kéne! Kéne! Kéne!Kéne! Kéne! Kéne! Kéne!Kéne! Kéne! Kéne! Kéne!

Vegyél nekem egy ilyet!

Lécci! Lécci! Lécci!

Igérem jó leszek!


nitrobi -

nekem tetszik, letisztult szép motor. Az erőforrás is nagyszerű.

Ha lenne sok-sok pénzem akkor vennék majd ilyet is. De sajnos nem lesz


TeeJay -

Sztem a szelepek száma és karbantartás igény nincs egyenes arányban. Legalábbis a vezérlés még elég erősen beleszól a dolgokba.

VÖ: 20 szelepes DOHC Yamahák vs. 16 szelepes VTEC-es DOHC VFR. Ez a TOHC még tartogathat meglepetéseket…

 

Ja és nem, nem adok VR6-ot. Megtartom magamnak.


eko -

Persze, de én azt vettem alapul, hogy “csak” egy sima emelőtőkés vezérműje van..
 


 

Persze lehet más is, és akkor nagyon nem így van.
 

Pl. ha hidrotőkés, akkor meg egyrészt motoron újabb különlegesség, másrészt magasról tojik a szelepállításra.
 


TeeJay -

A VW VR6-osai hidrotőkések voltak. Az alap és az FSI változatok is. Mereng-mereng-mereng. Erre nem mondtak még semmit, de amilyen “forradalmi” jellege van 2keréken, simán el tudom képzelni, hogy ez is az.

De majd kiderül… Addig (is) csorgathatjuk a nyálunk… 😀


Quattroman -

Hát barátaim egy pár dolgot befigyeltetek.

TeeJay, nem a rugóútja 50mm hanem a telószárak belsőcsöve.

azonkívül a leírás is hibádzik, az utánfutás adataként megadott 120/130mm az a rugóutak hossza.

Tetszik az innovációja, nagyon rendben lesz ez a konstrukció.

A karbantartási költségei, kb annyira fogják érdekelni a vevőkörét,  mint a Maybach tulajokat a  kocsijuk fogyasztása……

 


vilmo -

 70 kilóval nehezebb mint a nagy monszta. No comment. Szeretettel várjuk az első 3 mázsa fölötti v8-as nakedet ami hamarabb fogyaszt el egy gumit mint egy tank üzemanyagot.


TeeJay -

Igen, tegnap délelőtt már javítottam az adatok között (francos germán nyelv).


Előző bejegyzés

Rekorddal mutatkozott be a Suzuki

2010. június 15., kedd
Versenysport

Következő bejegyzés

Kémfotón a jövő BMW-je!

2010. június 17., csütörtök
Kémfotó

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt