A VFR titkai: a DCT váltó

Technika
2010. február 04., csütörtök - eko

Ugyan pillanatnyilag még nem rendelhető duplakuplungos váltó a Honda VFR-hez, mégis nézzük meg részletesen, hogyan működik majd ez a csemege!

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (9 hozzászólás)

Jawa83 -

Erre még irigységből sem mondható, hí be csúf!

Az pedig,hogy egyszerre két fokozat is kapcsolva van (az egyik ugye talonba)azt juttatja eszembe amikor a jawában a léptetővilla megég, nemveszi ki az aktuális fokozatból viszont simán benyomja a következőt,az ám a satufék !

Nade ez elektromosan tartja,a Hondán meg csak nem megy el a villany?!


vadasz -

Eko ezt a cikket élmény volt olvasni. Informativ, anélkül, hogy elveszne a részletekben, mindemellett olvasmányos is, pont elegendő történelmi visszautalást tartalmaz. Ez kell a parasztnak 😀

 

Köszönjük.

 

 

 

 

Mindemellett a témához csak annyit, hogy még ha nem is a spanyolviaszt találta fel a Honda most ezzel, de legalább alkalmazza azt. Nagyon szimpatikus megoldás, ráadásul ha valaki esetleg nem is tudja, hogy ilyen van a “segge” alatt, csak használja -és ez esetben gyakorlatilag funkcionálisan észre sem veszi- nem is kell átállni semmi spéci technikára, illetve kompromisszumokat kötni a megszokottakhoz képest.

Elsőosztályú megoldás lesz, vélhetően a motoros ABS terjedési sebességével “végigsöpör” majd a márkákon.

/tehát nem lesz sokáig standard, de azért be-be-csöppen, és ez igy pont jó is, mint ahogyan a motoros ABS-nél is gyakorlatilag a fejlesztési igény megmaradt sokáig, és mostanság (2010) kezdenek igazán kiforrott és nativ módon használható “szinte észrevehetetlen” szerkezetek piacra kerülni./


R850R -

Hát nem tudom. Technikailag minden elismerésem, de: a legtöbb motoros azért (is) motorozik, mert élvezi a vezetést, szereti érezni a vasat, uralni a technikát, mozgatni a kezelőszerveket, nem csak el akar jutni A-ból B-be. Minden olyan dolog, ami ettől az érzéstől eltávolít, a motorozás élményéből vesz el. Számomra épp ezért nincs létjogosultsága egy ilyen berendezésnek egy motoron, főleg egy sport(os) modellen. Talán egy cruiseren el tudnám képzelni, az úgyis olyan nagypapás… ;).

Szerintem ott van a lényeg a video vége felé: “anyone can ride a bike” – mindenki képes lesz motort vezetni. Piacnyitás: ezzel azokat célozzák meg, akik eddig a váltás kényszere miatt idegenkedtek a motorozástól.


Macko -

R850R: ez a váltó igazából szerintem nem veszi el a motorozás élményét. Annyi történik, hogy nem kell kuplungot használnod, de ugyanúgy váltasz (csak sokkal gyorsabban). Hasonló lehet (kicsit) a K1300S váltóasszisztenséhez: ott is gázelvétel nélkül kapcsolsz fel, de rendesen lábbal. Azt én azóta visszasírom, annyira jó volt!

Persze más kérdés, hogy ezt is használhatod teljesen automataként, ami már nyilván nem az igazi. De amikor beszorulsz egy nagyvárosban, jól jön azért az! A Yamaha FJR automatáját például ott szerettem, szerpentinen gyűlöltem. Remélem, ez majd ötvözi mindegyiknek a jó tulajdonságait.


R850R -

Mackó: akkor innentől ízlés kérdése, én szeretek kuplungolni 🙂 mondjuk egy váltóasszisztenssel lehet, hogy ki tudnék békülni. 🙂


Helmets on -

“mindenki tud majd motort vezetni!”

inkább ne….

a nagyrobogót is nekik találták ki..

“igy meg is történik a váltás anélkül, hogy a legcsekélyebb megtorpanást éreznénk”

én szeretem azt a megtorpanást!🙂 nekem az kell..

ez kb az automatikus tengelykapcsoló kiemelő modern változata…

“A legjabb típusú motorkerékpároknál összekötettésbe hozzák a tengelykapcsoló kiemelését a sebességváltóval…”

A motorkerépár szerkezete és kezelés 1955

 


eko -

 Jawa83:

Ha “elmegy a villany” a legrosszabb ami történhet, hogy a jármü abban a sebességben marad, amiben addig volt. A honda rendszerét nem ismerem, de a legtöbb ilyen váltónál baj esetén -a váltókar reteszelésének oldása után- ki lehet venni üresbe.

 

Vadász:

Igazán köszönöm! 

 

R850R: Javaslom menj be egy autószalonba, és próbálj ki egy ilyen váltót!

Egy értékesítö ismerösöm szerint akit egyszer sikerült rábeszélni erre, az többé nem hajlandó manuális váltóval bíbelödni.  Pedig élményautóról beszélt, nem olyanról, amit taxinak vesznek.

Ne a robogók “nyúlós” automatáira gondoljunk!

Itt megmarad a váltás élmenye! 

Persze nagyon sok múlik azon, hogy van megirva a vezérlö szoftver.


eko -

 ”én szeretem azt a megtorpanást!🙂 nekem az kell..

És ha azt mondom, hogy a megtorpanás helyett kapsz egy pici meglódulást?

(A motor lendtömegének forgási energiája felváltáskor a gyorsulást javitja)

Olyan, mint amikor a levegöben felpörgetett kerék ujra a földre ér. 

De ha mindenáron ragaszkodsz a megtorpanáshoz, vedd el a gázt! 


Helmets on -

ragaszkodom:)

a gyorsulás meg nem akkora szempont nekem…kibirom azt a pár tized-századmásodpercet amig nem gyorsul! annyi baj legyen!

ez gyorsaságira jó meg valami pörgős gépre de máshova nélkülözhető…

 


Előző bejegyzés

A Yeti visszatér!

2010. február 01., hétfő
Yeti Race

Következő bejegyzés

Az elefántok völgye

2010. február 05., péntek
Extrém

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt