Az igazi kezdőmotor

Teszt – Honda VTR 250
2009. november 17., kedd - dani

Motoros újságíró tollából, köztük az enyémből is, már annyiszor, és oly sok típus kapcsán papírra került a „kezdőmotor” kifejezés, hogy ciki leírni. A Honda VTR esetében azonban annyira indokolt, hogy ismét vállalom a klisét.

Hirdetés


Cimkék: , , ,


Hozzászólások (12 hozzászólás)

Moto-Cat -

Egész aranyos cucc. De azok a tükrök!!! Ha vennék ilyet, azonnal lecserélném!

Hát nem semmi dolog motorokat tesztelni. Milyen érzés? Mármint, gondolom, neked Dani, nem egy hasonló kaliberű géped van. Mid is van? Egy DL650. Nem furcsa ráülni egy ilyen bringára? Biztos az. Nyilván nem is hasonlítgatod más gépekhez, hanem önmagában nézed, hogy mit tud. Ez elég nehéz lehet. Én sokféle gépen ültem már és én biza hasonlítgatok. Van, amelyiket kifejezetten utáltam. Volt, amitől féltem. De azért jó dolog ezt-azt kipróbálni.


psico -

 Ahogy Dani írta a CBR 1000RR-ről ültem át, és ahhoz képest tényleg semmi jót nem láttam benne, de ugye nem ez az összehasonlítási alap. Az első nyugati motorom egy 250 Bandit volt, ahhoz képest egész jó kis motor, bár ha mindkettő új lenne, nehezen választanék közöttük. A korábbi Vespa 300 tesztnél többen felvetették, hogy inkább a VTR250, mint egy robogó ugyanannyiért, de ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Tanulómotornak, csavarogni jobb ugyan a Honda, de a KTM mellé a városba és mászkálni nekem egy robogó jobban kéne. Kicsi elkurvul az ember, ha minden évben megy a legjobb motorokkal, és az idei év sem volt rossz, R1, RSV4, CBR1000, GSXR1000, 1098, RC8 és RC8R, K1300R és S, hogy csak az érdekesebbeket említsem:) Ezek után 250cc körül inkább egy robogó kéne, mint bármilyen váltós naked, de nem vagyok a VTR célközönsége…. Tanulni ezen sokkal jobban lehet, és sokkal több motoros élményt nyújt. Attól függ, ki honnan közelíti..


psico -

 Bocs, ez a tesztnickem az új onroadon, ezzel ellenőrzöm, h minden rendben van-e az oldalon :))

 

rnie


versysfun -

Jó kis vas,a cikk alapján kezesbáránynak tűnik.Tetszetős a külseje is, a béby-nek tuti ilyet vennék motorozni tanulni.


Narg -

Ilyen motorral nyomtam végig a jogsit.persze nem 1 ilyen “uj” mocival hanem a regi belpiacos változattal ,de ahogy elnéztem nincs sok külömbség a 2 motor között.Föleg csak a müszerek változtak. Dani által  leírtak fedik a valóságot. kellemes a hangja,könnyű és fordulékony.a teleszpokokkal nekem nem volt bajom de 1 oktatóval a nyakamba(és a fülembe) nem nagyon száguldozhattam.Szerintem startol olyan jol mint 1 robesz szóval városban teljesen jó. a váltója mondjuk nem volt 1 állom mert nehezen vette a 0-át de egy 10 éves gépnél ez elnézhető.

M.Z. = Narg


nitrobi -

Össze kellene hasonlítani a hyosung250 V2- nakaedjével. Kíváncsi lennék rá 🙂

Jó a cikk és a moci is tetszik. A következő mocim valami kisebb lesz valami ilyesmi.


Moto-Cat -

‘Elkurvul az ember…’ Ezt a szöveget! Jó neked. Így én is ‘elkurvulnék’ …. Ha netán sok lenne jövőre a tesztmotor, és nem bírtok velük, csak szóljatok! Beszállok a tesztelésbe én is szívesen!


XYZ -

Nekem kéne,városi-elővárosi gépnek bőven jó.

A telón könnyen lehet segíteni rugó és olaj cserével.


dani -

A telón könnyen lehet segíteni rugó és olaj cserével.

Sajnos nem, ennek a konstrukciónak pont az a baja, hogy igazándiból csak egy szűk telósebesség (be- vagy kirugózás sebesség) környezetében tudnak optimálisan működni. Nagyobb viszkozítású olajjal jobb lesz kis telósebességnél, de sokkal rosszabb nagynál, lágyabb olajjal javul nagy telósebességnél és romlik kicsinél.

Egy ilyen motorban ez nem is probléma, amiatt, amit a cikkben is leírtam. Akkor nagy probléma (hogy messzire ne menjek) amikor túraendúróba, pl DL650-be tesznek ilyen konstrukciójú telót.

 


vadasz -

Mert a DL-ben ilyen van?     ….      minden nem gixxer suzukiban, vagy mi???


dani -

A 650-ben nem patronos, az 1000-esben “rendes” patronos teló van.


shiNIN -

Nitrobihoz hasonlóan bennem is felmerült, vajon hogyan viszonyul a Kissashoz (Hyosung GV250, nekem kezdőként olyan van s nagyon kedvelem, azon tanultam). Annak kisebb a végsebessége (135-nél meghal, de 110 fölött én már csak előzök vele, kezdi szétpörgetni az agyát és az nem jó), de ez igazából nem érdekel, az autópályák rém unalmasak… Cruiser voltából akadóan van pár szembetűnő különbség, de az is kellemesen gyorsul (max. vissza kell váltani “nagyobb” sebességnél) s nem szoktam érezni, hogy nekem feltétlenül nagyobb motor kellene a közeljövőben. Sokan szenvednek attól a téveszmétől, hogy egy 250-es már nem motor, túrázásra pedig mindenképpen kizárólag valami luxuselemekkel ellátott bálna való. Kinek igen, kinek nem. Mindenkinek más dolgok fontosak.

 

 


Előző bejegyzés

Videóösszefoglaló az EICMA 2009-ről 2. rész

2009. november 15., vasárnap
Videó

Következő bejegyzés

Teszt – Honda CBR1000RR ABS

2009. november 23., hétfő
Teszt - Honda CBR1000RR ABS

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt