Ducati Monster 2008

Bemutató: Ducati Monster 2008
2008. április 09., szerda - Macko

Az első hivatalos képeket már tavaly novemberben láthattunk az új Ducati Monsterről. Nem változtattak olyan radikálisan rajta, mint amennyire azt a rajongók remélték, de attól még egy kellemes motor benyomását kelti. Nem régiben a nemzetközi sajtó kipróbálhatta az új Monstert, így már tapasztalatokat is fe

Hirdetés


Az első hivatalos képeket már tavaly novemberben láthattunk az új Ducati Monsterről. Nem változtattak olyan radikálisan rajta, mint amennyire azt a rajongók remélték, de attól még egy kellemes motor benyomását kelti. Nem régiben a nemzetközi sajtó kipróbálhatta az új Monstert, így már tapasztalatokat is fel lehet lelni az interneten.

A Monstert alapvetően városba és kanyargós hegyi utakra tervezték, elődjéhez képest kényelmesebb üléspozícióval, alacsony ülésmagassággal (770 milliméter) és teljesen digitális műszeregységgel. Ezek között helyet kapott a DDA, azaz a Ducati saját köradat analizáló rendszere is.

Ducati Monster 2008

A Monster 696 léghűtéses, L-motorja mindössze csak 80 lóerőre és 69 newtonméter maximális nyomatékra képes, azonban mivel az egész gép csak 152 kilogramm, feltétlen sportos menetdinamikára lehet számítani. A Ducati szerint az új Monster váza és lengőkarja lényegesen merevebb, mint elődjéé, amely egy összességében feszesebb konstrukciót eredményez. Ez érezteti pozitív hatását a nagysebességű haladáskor.

Elöl 43 milliméteres Sowah USD villákat, hátul állítható előfeszítésű Sachs egységet találunk. A motorkerékpár 16 colos, elöl 120/60 hátul 160/60-as gumikon gurul. Hatsebességes váltó, APTC csúszókuplung, elöl két 320 milliméteres Brembo féktárcsa, hátul 245 milliméteres tárcsa járul hozzá az élményhez.

A Motorcyclenews munkatársa, Adam Child így összegezte a próba után tapasztalatait:”Az első benyomás olyan, mint a régi Monsteren, sok részlet megmaradt a régi motor karakteréből és érzéséből. De az új motor sokkal, sokkal jobb. Az új Monster sokkal jobban irányítható, a régi kissé alulkormányozott volt, de ez új gyönyörűen kanyarodik, ahogyan kell.”…”Ami megdöbbentett az az új Monster kiváló sebességváltója.”


Hirdetés


Cimkék:

Előző bejegyzés

Létezik extra-nagy bukósisak?

2008. április 08., kedd
Létezik extra-nagy bukósisak, nagyfejűeknek?

Következő bejegyzés

Hidegben elszíneződő útburkolati jelek

2008. április 09., szerda
Hidegben elszíneződő útburkolati jelek

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés