A Saab és a Haldex közös fejlesztéseként készült XWD összkerékhajtás rendszer, a ráncfelvarrott Saab 9-3-ban mutatkozik majd be. A rendszer függetlenül képes elosztani a nyomatékot kerekenként, hasonlóan a Mitsubishi Super All Wheel Control-hoz vagy a Honda Super Handling All-Wheel Drive-hoz.
A XWD egy másodperc töredéke alatt képes érzékelni, hogy ha az autó elveszti a tapadását és ennek megfelelően osztja el a nyomatékot a négy kerék között. A nyomaték nem csak az első és a hátásó tengely között osztható el függetlenül, hanem kerekenként is. Szélsőséges esetben, akár a hajtáslánci nyomaték 85 százaléka is kerülhet egyetlen kerékre, míg akár 96 százalék az első tengelyre.
Az első ilyen rendszerrel felszerelt modell tehát a Saab 9-3 V6 Aero lesz, amelyben 280 lóerőt kell megzaboláznia az XWD rendszernek.